Dragracing - med ett drag av allvar....

I söndags var vi på dragracing, vilken grej alltså....men ack så svårt att fota bilarna med en vanlig digitalkamera.... antingen var man för snabb, eller så var man som Daniel (han skyller på kameran), för långsam.

Nåja, här kommer lite bilder från söndagens evenemang, Marie memorial race.



















De var barn och ungdomar med och tävlade också....här nedan är de 2 tonårstjejer som tävlar...




Och här är en tuff MC-åkare som nog var nånstans i mina barns ålder :-)




Jag skulle fota lite fina bilar som stod still också, för såna fanns de gott om där också, men de glömdes bort, men här är iallafall ett snyggt ekipage. :-)




Och här nedanför är Maries bil, den stod uppställd på planen och där hängde också lite information om Marie Memorial Race och varför de startats.

Marie var, som jag skrev tidigare, SHRA Vansbro-Äppelbos sekreterare, och hon försvann mystiskt från familjens hem sommaren 2003, hon var 27 år. I 66 dagar sökte man efter henne, även hennes sambo var med och letade, och till slut hittade man henne nedgrävd på gården, under en roddbåt, bredvid barnens kaninburar. Sambon erkände senare att han mördat henne under ett gräl.
Och kvar var 2 barn......mer behöver jag inte säga va?....Livet kan va bra orättvist.....

Så nu kör man den här tävlingen i hennes ära, och alla överskottpengar går till hennes minnesfond, och dom pengarna används till att hjälpa andra människor på olika sätt.

Daniel berättade en sak för mej, att vinnaren i tävlingen i fjol skänkte sina vinstpengar till Maries barn... de finns änglar eller hur??



Kram
va rädda om er och era nära och kära.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vad otroligt fint gjort, både av klubben OCH av vinnaren i fjol! Fantastiskt!!



Tycker mig minnas den där händelsen.... Visst hade dom varit på fest, och grälat, och hon gick hem.... eller nåt sånt?? Fy f-n i alla fall, stackars barn....



Kram till dig!!

Postat av: Emma

Det stämmer de hade varit på Vansbrorock och stått nära scenen. De hade grillat efteråt sen hade de blivit avlämnade hemma av några kompisar. Emma och Marie va tremänningar.



Va kul att ni hade kul föresten. Och jag håller nog med om att det måste varit pappa som va långsam. xD

Snygga bilder! :D

Kramar <3

2008-09-02 @ 08:52:36
URL: http://emadeleine.blogg.se/
Postat av: Nannis

Fy, vad grymma människor det finns! Vidrig karl!



Skönt det finns folk som väger upp det lite, så inte ondskan regerar - som han du skrev om som skänkte pengar till hennes barn. Fint gjort!



kram på dig

2008-09-02 @ 17:15:28
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag glömde säga det i min förra kommentar men jagdiggar verkligen rubriken! :D Smart drag Marie! :D Tummen upp

2008-09-02 @ 22:48:26
URL: http://emadeleine.blogg.se/
Postat av: Nickan

Om jag inte är alldeles ute och cyklar så kallade hon bilen för Robert och efternamnet var Redford(Röd Ford!) Mycket fyndigt tycker jag. Ja, man kan ju inte förstå hur man kan döda sina barns mor och sen knipa käft. Fy faan rent ut! Fint av klubben är det iallafall och bilderna blev bra! Ha dè

2008-09-02 @ 23:10:01
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback