Jag har blivit nominerad :-)

                             

Jag har blivit nominerad, ja lite stolt blir jag allt att
Jannike gillar min blogg så pass att hon nominerat mej, Tack Jannike!!

Så här går nomineringen till:

1. Den nominerade får lägga upp bilden på hans/hennes blogg.
2. Länka till personen du fick den ifrån!
3. Nominera minst 7 andra.
4. Länka till dom i inlägget.
5. Lämna ett meddelande på den nominerades blogg


Och nu är de alltså meningen att jag ska nominera minst 7 till, så nu ska jag ta mej en ordentlig funderare på vilka de blir, för jag har ett gäng som jag bara måste kolla varje dag, sen ska jag vara lika duktig som Jannike och motivera mina nomineringar....


Jag börjar väl med Jannikes blogg, min granne där borta i skogen, och dessutom bekant sedan unga år....som om vi är så gamla nu...*S*. En tjej som skriver om allt de som ligger henne varmt om hjärtat, och som händer runt henne och hennes familj, skojigheter blandat med mycket allvar, ibland så mycket allvar att tårarna rinner på oss läsare.

Nästa får bli min extradotter Emmas blogg, en tjej i början av livet, som sliter hårt på gymnasiet, jobbar på kvällarna och dessutom hurtar sej emellanåt med gym, simning och annat.....puh...förstår inte hur hon orkar. Hennes blogg måste jag kolla varje dag så jag ser vad hon har för sej där nere i Falun. :-)
Den tjejen kan skriva hon!!...*S*

Så har vi då Raskans blogg, min arbetskamrat eller vad vi ska kalla varann, vi jobbar iallafall ihop några timmar varje arbetsperiod, ids inte förklara närmare. Här har ni en tjej man inte sätter sej på, hon säger och skriver vad hon tycker och känner.....och de måste man läsa varje dag. Hon säger att jag skriver som jag pratar, men kolla in hennes blogg får ni se hur hon skriver....*S*

Opelnickans blogg är också en jag måste kolla varje dag, kommer inte ihåg hur de kommer sej att jag började läsa den, tror de är Raskans fel......de är mycket som är hennes fel.....men de här var en lyckträff. I den här bloggen finns många fina bilder på bla gamla bilar, nått som jag aldrig kan se mej mätt på, dessutom en mängd Youtube inslag, som gett mej många nostagi-trippar. :-)

Skogstrollet är också Raskans fel......och den bloggen måste jag också titta in på varje dag. Många fina bilder här också, men här är de hästkrafter av andra slag, här är de ÄKTA hästkrafter. Här handlar de om livet på landet, med djur och i natur.

Nannis har också en blogg som jag följer dagligen, hon skriver också om sitt liv, med glädje och bekymmer, och kärlek. Och där kan man få sej lite hårdrock för de verkar vara hennes grej :-)

Sen måste jag ju hålla koll på vad mina barns storebror med familj har för sej, och dom finns på Marika, Jockes och Julias familjeblogg.

Dom 2 sista nomineringarna skiljer sej en hel del från de andra, för dom här blogginnehavarna är inga bekanta, vilket jag nästan vill påstå att alla dom andra är, fast jag personligen inte träffat dom, bekantas bekanta, ni förstår vad jag menar.
Men dom sista hittade jag av en slump och nu är jag såld på dom båda 2, de är Linneagården och Danielsgården, dom här tjejerna har inspirerat mej så mycket nu när jag vill göra om i min lägenhet, ja ni måste bara titta in hos dom och se vilka inspirationskällor dessa bloggar är :-)

Ja de var de de.....
Nu är de bara att ladda inför sista jobbarnatten på ett tag, ser fram emot en lång ledighet nu.....och på fredag kommer Daniel upp, med bilen full med saker.....nej han ska inte flytta upp.....än.....men lite saker kommer de iallafall, så då får jag lite hjälp med mitt fixande och donande här....och sen kanske de kommer lite bilder på resultatet.

Kramar till er.

Kommentarer
Postat av: sanna raskan panna

jihaaaaa fan va coolt...:)=

se om ja kan dona ja med då.....

nooominerad hihi

2008-09-07 @ 17:01:43
Postat av: Kvigan

Tackar tackar för den äranler

ska lära mej att länka så kommer mina senS

ha så gott

Postat av: Nanni

Man tackar! Får jag nominera dig tillbaka? För jag gillar ju din blogg ;) KRAM

2008-09-07 @ 17:56:10
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Marika

Tack Marie för Nomineringen!

Det känns rikitgt bra att det är nån som uppskattar det jag skriver. Jag är inne på din blogg varenda dag. Jag har dig till och med upplagd på favoriter. Annars skulle jag glömma bort vilka adresser alla bloggar har..ler

Sköt om dig.. Kram Marika (Som numera är "en del av Dalarna" ler)

2008-09-07 @ 19:13:04
URL: http://jojuma.blogg.se/
Postat av: Maarit

Tack snälla du, detta har jag inte varit med om tidigare. Kul nu får vi sätta in den fina utmärkelsen på våra sidor, har ju suktat hos alla ndra.



Jag följer dig i tysthet, har lagt in dig på bloggkoll så jag har koll på vad du skriver.

2008-09-07 @ 19:39:19
URL: http://danielsgarden.blogspot.com
Postat av: Carina

Hej vännen! Ha en skön 9 Dagars ledighet. Kramizz.

2008-09-07 @ 21:36:33
Postat av: Nickan

Nu är det klart!

2008-09-08 @ 00:25:42
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Jannike

TACK Marie!!!

2008-09-08 @ 00:32:06
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: sanna panna

se när de blir.....just nu har ja inge batteri hihi

2008-09-08 @ 16:47:36
Postat av: Emma

Tack så mkt Marie! :) Nu är du nominerad igen! xD Schysst va! XD

2008-09-08 @ 17:28:57
URL: http://emadeleine.blogg.se/
Postat av: Nickan

Tackar förresten för nomineringen, det var kul! Ha dè

2008-09-08 @ 18:59:27
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha, ja det kan jag tänka mig. Men jag gillar utmaningar! Lets Begin the fight! xD

2008-09-09 @ 08:45:29
URL: http://emadeleine.blogg.se/
Postat av: madelene

Tack snälla Du för awarden. Jag ska snart sätta in den på min blogg.

Kul att du hittade till mig oxå!



Ha en jättebra vecka. /madelene

2008-09-15 @ 16:43:02
URL: http://linneagarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback