Andra advent

Jaha, så var den här, Andra advent, och julkänslan har iNTE infunnit sej än heller, tittar ut genom fönstret och det är grått och trist, de kom lite snö för nån dag sedan, men de har tinat bort, visst, de är lite vitt ute på gräsmattorna, men va fasen de är mitten på december, de ska inte se ut så här då!!
Och min ekonomi tillåter inte så mycket julförberedande heller, har inte många kronor att leva på fram till jul, visserligen så kommer lönen den 22 december, men de är då de, och den lönen ska räcka till så mycket, måste ju betala hyran själv här då, bostadsbidraget kommer ju inte förrän månaden efter, sen ska jag betala skatt och försäkring på bilen. Ja de blir en spännande jul.....lika så gott att jag jobbar....

Har tagit på mej lite extra jobb den här månaden, men de får jag ju ingen glädje av förrän i januari, kanske ska köpa julklapparna då??...:)
Nåja, allt brukar lösa sej, konstigt nog....och de är jag ett levande bevis på... :)

I natt ska jag jobba extra för en som blivit sjuk, tycker de är ganska skönt att åka iväg och jobba, är mycket ensam på natten, och som jag skrivit förut kan de ibland vara jobbigt, men oftast så är de ganska skönt, jag sköter mej själv, inga arbetskamrater att ta hänsyn till, bara mina vårdtagare, och vill jag sitta en liten stund extra hos nån av dom så kan jag göra de utan att nån annan stressar och vill iväg...
Nu ska ni inte tro att jag har problem att umgås med folk, vare sej de är arbetskamrater eller andra, men på natten tycker jag de är skönt att vara ensam, trivs med de, annars hade jag inte sökt de här jobbet.

Var på dans i fredags, de var ganska kul, saknade många av mina danskavaljerer, men nog fick jag dansa ändå, är så fashinerad att man innan en dans kan känna sej låg och energilös, men sen när man dansar så får man hur mycket som helst, och enligt en kille jag dansade med så har man helt plötsligt energi att ge också. Både han och jag kände likadant innan dansen, och då tycker man att de finns inget att ge varann, men där på dansgolvet så bara vimlar de av energi från alla håll. Jag blir glad när jag tittar på andra som dansar, jag blir naturligtvis jätte glad av att dansa själv, och att bli uppbjuden är bara så BÄST!!!
Sen att få dansa med nån som. precis som jag, tycker om att kramas ordentligt, är underbart!
har några speciella "kram-favoriter", och dom vet vilka dom är för de har jag berättat för dom, jag är inte feg inte :)

Kramas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback