Blivit med lägenhet

Ja så är de, nu har jag blivit med lägenhet!!!
Jag var iväg igår till nått som heter Boendegruppen på kommunen, eftersom jag inte får hyra en lägenhet själv pga mina skulder så har Vuxenenheten (socialen) gjort en utredning som visar att jag behöver en lägenhet till mej och mina barn, sen är de Boendegruppen som tar beslutet, och nu är de gjort och kontraktet är skrivet, och jag är så lycklig, för nu har ännu en börda lyfts från mina axlar.
Jag har ett fast jobb och jag har nånstans att bo :-)

Vad det innebär det här med boendegruppen?
Jo, det är dom som hyr lägenheten av bostadsbolaget, och jag betalar hyran till Socialförvaltningen, då klarar sej ju bostadbolaget från att inte få in någon hyra.
Och så innebär de lite annorlunda regler för mej jämfört med "vanliga" hyresgäster, mej kan dom kasta ut på en gång om jag inte sköter mej (som om det skulle hända) och så kommer dom att göra hembesök och se så att allt funkar bra, och det kan jag säga att jag har inte minsta lilla problem med. Ni kan inte ana vad glad jag är att ha en lägenhet, men dom 2 damerna jag träffade igår förstår nog min glädje, för dom såg mej gråta glädjetårar igår när allt var klart, och varsin bamsekram fick dom också.

Så nu är de bara att invänta att "sambons" lägenhet blir tapetserad och klar så han kan flytta in, och de hade dom lovat skulle bli gjort första veckan i januari, så jag hoppas på de.....klarar inte av det här boendet längre.

Sedan är det jag och mina barn, i VÅRAN lägenhet, jag har många idéer om vad som ska göras, men allt kommer att få ta sin tid, jag har inte pengar till att skaffa alla saker som fattas på en gång, men det löser sej, det är jag säker på :-)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback