Buggtävling + kändisfest :)

Jo vet ni, jag var med och tävlade, jag var så tuff....men va hade jag för de, vi gick inte ens vidare till omgång 2.
Om jag är bitter?
Närå, de är jag inte, för min del är de en seger att överhuvudtaget anmäla mej och sedan kliva upp på golvet inför alla dessa ögon, kan säga att de kändes som om man stod på scenen i Globen med tusentals i publiken, så nervöst var de, men jag gjorde det och jag är så stolt över mej själv :)
Och nästa år kanske jag anmäler mej direkt utan att folk måste tjata och peppa mej, för de var ju så kul.

På kvällen samma dag hade buggklubben fest, de var "kändisfest" och de ska ni veta att där kryllade det av kändisr, vid mitt bord hade jag, för att nämna några, Jill Johnsson, Prinsessan Viktoria, Pluto och Pippi Långstrump som hade Prussiluskan som sällskap. Andra som var på festen var Janis Joplin, Drottning Silvia, Bingo Rimér, Herr och Fru Adams (familjen Adams ni vet), Marilyn Monroe, Paris Hilton och Charlie Chaplin för att bara nämna en del.

Ja som ni förstår så var de maskerad, och de var en så otroligt lyckad kväll, vi fick fantastiskt god mat, rostbiff och potatisgratäng, och så en massa exotisk frukt och starka korvar. Själva middan var lite svår att få i sej i lugn och ro, eftersom alla bord fått uppgifter som vi skulle utföra under middan. Vårt bord skulle tex sjunga Jämtlandssången minst 3 ggr under middan, medan ett annat bord varje gång dom hörde just Jämtlandssången skulle dansa Fågeldansen. Ett bord skulle sjunga Helan går, varje gång dom hörde ordet skål, och de kan jag säga att dom hade en jobbig middag...:)
Vi skulle också skrika koko, när ett annat bord sjöng Gulligullan, och så skulle vi hålla tal och hälsa alla välkomna några gånger, och ett bord skulle springa ett varv i matsalen när dom hörde något speciellt också, så som sagt, middan var INTE lugn och stilla, men skitkul!!!

Efter middan så vart de dans, för vad vore en fest med buggklubben utan att vi skulle dansa, och de dansades kan jag säga :)

Ni kanske undrar vad jag klätt ut mej till?
Jag var Grynet, efter förslag från en mycket god vän, och tydligen var de en bra idé för vi var 5 små "Gryn" på den där festen :)

Kramisar från mej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback