Jul

Ja de här med julen ja, man borde väl se fram emot den och hålla på att pynta om alla andra, men i år har jag ingen "jul-lust". jag vet inte riktigt varför, men just nu känns det som om jag lika gärna kunde jobba hela julen, och att barna kan få vara hos sin pappa. Ja visst låter de knäppt, för man ska väl inget hellre vilja än att fira jul med sina barn? Och visst kommer jag att fira jul med mina barn, men kanske inte på julafton.
Jag tror att de har att göra med separationen och att "sambon" bor kvar över jul och jag inte känner för att fira jul med han, jag tror de skulle bli en mycket spänd och jobbig julafton isåfall.

Vet ni vad jag gjorde precis just nu?...nä, de kan ni ju inte veta, jag ringde min chef och pratade in på telefonsvararen att om de skulle behövas personal under julen så får hon gärna höra av sej för jag kan tänka mej att jobba.
Jobbar hellre hemma hos "mina" gamla  som uppskattar de jag gör, än att sitta här som på nålar och vara rädd att säga fel saker  så de blir bråk.
Så så får de bli med de!!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback