Julklappar + mamma +åldersnoja

Ja idag har jag varit med min mamma på stan och handlat julklappar till mina barn, från henne och barnas gammelmomma, de var riktigt trevligt, ja ni förstår, jag och min mamma har inte den bästa kontakten, det har snarare varit tvärtom. Min mamma fick mej när hon var 18 år, så mina första månader bodde jag med min mamma och pappa, sedan lämnade min mamma pappa, jag vet inte varför, ingen har berättat och jag har inte frågat, så då flyttade jag och mamma hem till min momma och morfar. När jag var 1,5 år tog min pappa sitt liv, de vet jag inte heller varför, ingen har velat berätta och jag har varit dum antagligen som inte frågat, förresten så talade ingen om för mej att han tagit sitt liv heller, de råkade jag läsa i en urklippsbok när jag var ca 8-10 år.
Iallafall så flyttade min mamma tillbaka till stan men jag stannade kvar hos min momma och morfar, jag var nog ungefär 2 år då, så de är min momma som varit som min mamma, om ni förstår vad jag menar, och relationen med min mamma är som sagt inte den bästa, hon har väl försökt vara min mamma när jag var i tonåren, men inte på ett bra sätt, och fortfarande förstår hon inte att jag är snart 40 år!!!!

Jisses!!!!!....40 år????
nåja, jag sa snart, de är faktiskt lite drygt 1 år kvar......
Vet ni, min mamma var stenålders när hon var 34 år, de kommer jag ihåg....men jag kommer knappt ihåg hur de var när jag själv var 34 år, de sa bara svisch tror jag.....
Min bästa vän hade en depparperiod i våras för hon skulle fylla 30 år!!!!!!!!!
30 år???...ska de va nått????
Livet börjar ju inte förän vid 40 säger en del, får väl se vad som händer då :-)

Nåja, var var jag??....jo just ja.....julklappashandling....
Jo de var som sagt riktigt trevligt att vara ute på stan med mamma, och vi hittade fler fina julklappar till barna, så just nu känns de riktigt bra att de snart är jul.

När mamma så åkte hem igen hade jag en liten fika"dejt", en kille jag dansat med lite grann, en av dom som dansar så himla bra, tyvärr vet han de själv också.....kaxig rackare.....*S*....men faktiskt riktigt trevlig att umgås med också.....men när vi satt där och fikade kom 2 bekanta till mej förbi och stannade och pratade, och jag insåg att JAG har åldersnoja, inte för att jag är så gammal som jag är, utan jag nästan skämdes när jag satt där och FIKADE med han som är 7 år yngre än mej......men e de inte sjukt så säg??!!
Jag har inte planerat att gifta mej med han, eller ens förlova mej med han.....han är en vän, trevlig och snäll, så varför i hela friden ska jag känna så, de är ju skitlöjligt!!!.....de ända jag planerat med han är att fortsätta dansa med han, fast tom det gör mej lite stressad ibland......"Vad ska folk tänka?"...."Varför tittar dom på oss när vi dansar?"....
Men nu är de så att han dansar så himla gosigt så jag skiter i om folk glor och undrar, jag tänker fortsätta "kramas" med han, så de så!!......(om jag bara kunde intala mej själv de också..*S*)

Jaha ja, idag fick jag med mycket spännande i samma blogg :-)
Kramar om......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback