tråkigt och roligt :-)

Ja nu var de några dagar sen jag skrev igen, har inte riktigt kommit in i de här ordentligt, för jag känner inte av nån abstinens än när jag missat några dagar, men de kanske kommer.
Men vart lite sugen när en av mina mycket goda vänner (jo jag har några) satt på MSN och läste min blogg och hade webkameran på och jag ser hur han skrattar, åt min blogg???...skriver jag så bra att folk reagerar iallafall?...måste ju fortsätta då :-)

Ja vad har hänt sedan sist då, ja ska jag ta de roliga eller de tråkiga först?
Äh, vi kör de tråkiga så är de gjort.....Jag håller på att gå åt av att leva som vi gör nu, jag bara går och väntar på att han ska flytta ut, vi behöver bara se varann så blir vi osams, vi fräser åt varann, vi surar och de finns inte en enda lite pytte gnutta med positiv energi när vi är i samma rum....de är så illa att jag vill inte ha mina barn här, vill inte att dom ska behöva vara här när stämningen är så här, tack och lov så har dom ju en toppen pappa som förstår och tar dom mest hela tiden nu, jag ska ta igen allt sedan efter nyår....

Nyår brukar kunna vara en brytpunkt i livet, man lovar saker, och försöker bättra sitt liv, men för mej är de verkligen en stor brytpunkt den här gången, allt kommer att bli bättre efter nyår, då blir de jag och mina barn, och vi kommer att få de bra!!! Mitt nyårslöfte kommer att vara just de, att börja om mitt liv, att starta en ny del av de, en bättre del, en del där jag ska sätta mej själv i centrum.
Nu kanske nån reagerar på att jag skriver att jag ska sätta MEJ i centrum, men så är de, för mår inte jag bra, så märker mina barn de och då mår inte dom heller bra, en klok kille, nåja, sa till mej en gång att barn blir lyckliga om dom har lyckliga föräldrar, å de håler jag med om, så nu ska jag bli lycklig.....och jag hoppas kunna sprida den lyckan till andra, inte bara mina barn......mina vänner ska nog få en liten dos dom också.....en lagom så dom inte spricker ;-)

Jaha, till de roliga då....hmm???...har de varit nått roligt de sista dagarna då?????

JO...klart de har!!!!!...de har ju varit dans!!!!

I lördags var de en av årets höjdpunkter vad de gäller danser här i stan, och vem jobbade???....ja de var säkert många....men nu pratar jag om mej...jomen visst, hade jobbar helg, men till mina arbetskamraters förskräckelse så tog jag ledigt, och missade lön för en lördag natt för att gå iväg och betala 140 kr för att svettas och kramas med en massa okända, men också en del kända, karlar.....fattar inte varför dom inte förstår...de står ju här svart på vitt!!!!...:-)
Ja iallafall så var de som vanligt så himla kul!!!
och energin den flödade, och jag log och skrattade mej genom dom timmarna....synd att dom är så få...

På den här dansen kommer många som inte är ute så ofta och dansar, och på en del märks de verkligen, och dom borde kanske ha stannat hemma, som en man jag dansade med som jag hade fullt upp med att hålla kvar på dansgolvet, ja han försökte utöka dansytan in mot serveringen och in bland folket runt golvet......vet inte om han trodde vi var ensamma.....han var "lätt" radiostyrd kan jag säga....

Men dessa radiostyrda gentlemen är inte så jätte många, tack ch lov, blir så lätt kaos på dansgolvet med för många av den sorten...
men sedan dyker "gamla" danskavaljerer upp som man inte dansat med sen den här tiden förra året, så då ska man försöka uppdatera sej om deras liv på några minuter, barn, fru, hus, jobb.....tänk vad man kan hinna med på kort tid bara man vill.

En rolig prick som jag brukar dansa med har ett så "charmigt" sätt att bjuda upp, har flera gånger hoppat högt när han gör sin entré, han dunkar nämligen damen han vill dansa med i ryggen, så en "Heimlich manöver" verkar som rena barnleken i jämförelse.....och likadant envisas han med att göra efter dansen som tack....hade jag haft ett tuggummi i munnen så hade jag antagligen ändrat frisyr åt nån dam framför mej....inga gosiga kramar där inte.....

Men gosiga kramar fick jag ändå, mina 2 godingar var ju där, mina absoluta favoritdansare.....fan ska fria till dom, båda två...vadå bigami inte tillåtet???... ;-)
Apropå min åldersnoja i föregående blogg, den ena av dom är nog nånstans i 48-50 års åldern, och den andre är ju min lille plutt......påminn mej om att jag ALDRIG ska ge han adressen till den här bloggen...tror inte han skulle uppskatta de smeknamnet, men ni ska bara veta så sööööt han är... ;-)...och de uppskattas inte heller...*S*

Träffade en fd pojkvän också, han ska visst också separera nu, för 3:e gånge!!!...en del kan dom....men NU var de för alltid sa han.....jo, jo, har sett de förr..*S*
Iallafall så var de väldigt roligt att träffa han, han var lika go som vanligt, en riktig nallebjörn, som gillar att kramas, å de vet ju alla som jag känner att de tycker jag om.....kramar mår man bra av :-)
Så då passade man ju på......på dansgolvet och även lite efteråt....måste ju säga hej då ;-)
men, bara kramas....å de är tillåtet på dans, så de så!!!....förstår ni varför jag älskar att dansa!!! :-)

Stor kram till er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback