funderingar

Så mycket som snurrar i mitt huvud idag, båda positiva saker och negativa saker, saker som jag skulle vilja dela med mej av, men vissa saker är inte ämnade att hamna på en blogg, fast nog kliar det i fingrarna att berätta, men som sagt, vissa saker får stanna inom mej och visst, min bästa vän vet de ju, tack och lov för henne :)

Min snart ex sambo har åkt iväg nånstans, vet inte vart och jag har inte med det att göra, vi är inte ett par längre, så är det bestämt, men tro inte att det är så enkelt som det låter. Nä just nu känns det mesta rätt så "pestigt", vi pratar inte med varandra, bara korta fraser som "nu är maten klar", "har det gått bra idag på jobbet?", men svaren blir oftast enstaviga, allt är så spänt, jag känner att jag "går på tå" här hemma för att inte ställa till så de blir bråk, för det orkar jag inte med, har fått nog av det, är mest bara uppgiven nu.
Tänk att man från att älska nån så mycket till att känna sej helt likgiltig kan gå så fort, fast det kanske inte har gått så fort egentligen utan det är bara så jag känner det, när jag tänker efter har det hänt så mycket negativa saker det senaste året, och min kärlek har nog svalnat lite för varje dag, utan att jag egentligen reflekterat över det. Jag undrar när hans kärlek tog slut? Med tanke på de saker han gjort utan att tänka på konsekvenserna så var det nog ett bra tag sen,

Ja, snart så lever man riktigt singelliv då, undrar hur det ska bli, jag har som inte riktigt gjort de nån gång, har större delen av mitt liv alltid levt med någon, så det här är inte en så dum grej ändå, jag ska rå mej själv nu, ta hand om mej och mina barn, de är vi nu. Jag har oroat mej mycket för hur de ska gå, men just nu känner jag mej ganska lugn, det är klart vi klarar det, visst kommer det att bli tufft, men allt brukar ordna sej. Jag har ju som tur är en otroligt bra kontakt med barnens pappa, vi har delad vårdnad så dom bor varannan vecka här och varannan hos honom och hans nya sambo och "nya" barn, och det funkar fantastiskt bra, och han ställer upp så gott han kan om det strular till sej för mej.
Som nu den här helgen när jag jobbar natt så kändes det som meningslöst att barna skulle behöva vara hos mej som bara jobbar och sedan sover hela dan, så då bytte vi helg, och det är oftast inga problem att få byta med honom.

Så jag är priviligerad med en sån fd man, med såna vänner som jag har, och mina underbara ungar :)
Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback