Ny vecka

Jaha, så var de då måndag, fast egentligen är de redan tisdag, klockan har ju halkat över midnattsstrecket. Jag skulle sätta mej och skriva lite tidigare men jag blev sittanade och chattra vid MSN, och då går ju tiden så fort. Älskar mina vänner som gör mej glad och ger mej energi, underbara är ni!

Idag har jag hämtat hit mina barn, de är så härligt att ha dom här nu, det känns alltid som om de var så längesen, fast de inte är de. Var så trött i eftermiddag när vi kom hem , fick inte sova så länge idag för jag skulle på hälsokontroll genom jobbet, vilken förresten gick jätte bra, jag är frisk som en nötkärna och alla värden är så bra så. Som en av mina vänner sa, "bra att du är så Värdefull nu när du ska ut på marknaden igen" :)
Iallafall så var jag så trött när jag kom hem med barna så jag la mej i sonens säng och slumrade, de var så skönt att ligga där och halvsova och höra deras röster när dom lekte, och så kom sonen upp i sängen med jämna mellanrum och ville kramas och gosa.....så härligt.... :)

Tänk att jag får inte allt för många år sen hade bestämt mej att jag inte skulle ha några barn, jag var så nöjd som de var, jag kan inte fatta det nu, för barna är ju det bästa jag har, dom är ju mitt liv. Och som jag skrivit förut, dom älskar mej för den jag är, utan tankar på utseende, pengar eller nått annat, jag är deras mamma, och jag är den bästa mamma mina barn nånsin kan få.

De ska ni komma ihåg alla mammor, och pappor så klart, att era barn kan inte få bättre föräldrar än just er!! De kan vara lätt att glömma de gånger man har dåligt samvete för att man inte hinner eller orkar med allt dom vill göra.

Jag är ju en sån som alltid har lidit av dåligt samvete för allt, man har inte tålamod med barna, man är trött, man har inte ringt mamma på länge, man borde städa, jag hör inte av mej till den och den, ja ALLTID finns det nått att ha dåligt samvete för. Men nu vill jag inte ha de så längre, jag TÄNKER inte ha de så längre, visst tålamodet kanske tryter ibland, men jag ska baske mej inte ha dåligt samvete för de! Jag måste också få ha mina mindre bra dagar, jag måste också få vara trött.
Kom ihåg de P, de gäller dej också.....inget dåligt samvete....du är världens bästa mamma för din dotter, ALLTID!!!

På torsdag ska jag på dotterns fritids och kolla, dom ska ha "Småstjärnorna" där, det ska bli så kul, hon har tjatat och tjatat om det så både jag och hennes pappa ska dit och titta, och så lillebror såklart, de vankas ju fika också :)
Det är så kul, för man får vara med om mycket sånt här skoj när man har barn också, luciafirande, grill- kvällar på dagis och discon där mamma gärna ska vara med, fast när man väl är där får man sitta och vakta popcornpåsen och drickan, och plocka fram pengar när de ska handlas lite mera gott, men vad gör man inte :)

Jag växte upp hos momma och morfar, och min underbara momma var med på en massa såna saker, hon bakade till klassfester, gick på föräldramöten och tittade på många luciatåg, min momma var den bästa mamma man kan tänka sej. Nu när jag tänker efter, vilket man gör när man sitter och skriver så här, så har jag nog aldrig berättat de för henne, de är nog dags att jag gör det, så hon vet hur mycket hon betytt för mej, visserligen tror jag att hon redan vet, men sånt är ju så härligt att höra ändå.

Ja, de var väl nattens funderingar, ja iallafall några av dom :)
Kramar om er allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback