Snart advent

Hur ska man kunna vara på gott humör och få julkänsla när de några dagar före första advent är 6 grader varmt och regnar, de är helt otroligt och så jädra tråkigt.

För bara nån vecka sen hade vi massor med snö, och det var så vackert och ljust ute, nu är de mörkt, blött och trist, grannarna har börjat ta fram sina adventsljusstakar och stjärnor, och ljusslingorna lyser på bakonger och altaner, men dom gör sej inte lika bra nu som om de hade varit inbäddade i snö. Men min förhoppning är att de snart vänder igen, för så här ska de väl ändå inte behöva vara ända fram til jul, nä då flyttar jag norrut, de blir Pajala nästa eller nått sånt.

Jag undrar om jag minns fel, men visst sjutton var de mera snö när jag var liten och kallare vintrar, ja vadå, de var bättre förr ;) iallafall vissa saker, jo jag är ganska säker på att de var så, snöhögarna på momma och morfars gård var ju gigantiska, vadå? kan de ha haft att göra med att jag var liten då och att allt var gigantiskt??...Näe, de kan jag väl inte tro....
Nåja, mera snö var de, de är jag helt säker på :)
Men de finns ju hopp än, de är ju faktiskt nästan en månad kvar till julafton :)

Apropå julafton, och att de bara är en månad kvar, jag har inte funderat ut några julklappar till barna än, jag har inte heller börjat fundera på vad jag ska baka, vad vi ska äta....alltså....jag har inte börjat fundera alls...
men va sjutton, jag har ju några veckor på mej :)

kram från en som inte kommit in i julstressen än.....o :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback