Är jag verkligen så gammal???

Den här helgen hade jag inga som helst funderingar på att gå på dans, jag hade mina barn och sen var de inga bra danser alls, de var en dans igår, men jisses!!...de är ju bara äldre som går på den.

Nåja, dottern blev kvar hos en kompis hela helgen och så såg jag av en slump att de innan dansen igår var "Prova-på-dans", man fick gå dit och testa att dansa tex tango och Lindy hop, och eftersom jag tycker Lindy ser så himla kul ut så tänkte jag att "Va fasen, jag åker dit och kollar lite", så jag flirtade med barnens pappa och fråga om sonen fick sova där, å de gick bra så jag drog iväg.

Testade på Lindy i 1,5 timme, och jisses så kul de var, jag blev helt såld, men nu är ju problemet att de är ingen vits att ens försöka sej på att gå en kurs förrän man hittat en karl som också vill lära sej lite nya danser, och som precis som jag älskar att dansa, så jag har funderat på att sätta in en annons nånstans, ja typ överallt kanske, där jag ska efterlysa en kille/man/karl som tycker om att dansa och gärna kan tänka sej att gå kurs och lära sej mera, ålder och utseende spelar ingen som helst roll, inte heller andra intressen eller ekonomi, har inge krav alls utom själva dansandet.....DÅ kanske man skulle få napp :-)
Kom precis på att de inte ens är nått krav att de är en kille/man/karl, huvudsaken är att personen kan tänka sej att föra i dansens virvlar.....de där ökar ju chansen lite, eller hur? :-)

Iallafall när prov-dansandet var klart så tänkte jag att, ÄH, jag stannar väl och dansar lite när jag ändå är här, FAST de mest bara var äldre där.....och jag blev uppbjuden på en gång jag kom in.....och när vi dansat klart kom nästa....och sen nästa....och sen dansade jag precis hela kvällen utom 3 danser.......så nu har de slagit mej att jag inte är så ung som jag tror, jag platsar ju jätte bra på danserna där de "bara är äldre"....*S*
Så jag fick mej en liten tankeställare igår kväll :-)

Ja de slog mej ju en häftig sak, att på danserna dit jag brukar gå, där åldern är blandad, där dansar jag oftast bara med dom som jag alltid dansar med, och visst jag får dansa hela kvällarna, men de är ju med samma karlar hela tiden, för jag har ju lärt känna så många att dom räcker hela kvällarna...*S*....men på dansen igår gjorde jag många nya "upptäckter", man både blir uppbjuden och bjuder upp karlar som man aldrig dansat med förut, man "utökar sitt förråd av danskavaljerer"... :-)
Så de kan jag lova, att de var INTE sista gången jag tänker gå på en dans dit "bara äldre går" :-)

Kram från en äldre och mera mogen mej :-)


Kommentarer
Postat av: Peter

Kanske en ännu "äldre" kan få följa med nån gång? *ler*

2007-05-02 @ 08:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback