3:e augusti

och Tage har namnsdag.... Augisti börjar Per, Karin, Tage, Arne, Ulrik.....osv.....jag vet inte varför, men förut kunde jag rabbla hela augustis namnsdagar, min momma kunde de och gjorde de, och jag lärde mej.....men varför????

Varför just augusti??
Måste nog fråga henne.....vi kunde väl ha lärt oss februari tycker jag, de är ju färre namn där....

Men iallafall så spelar de ingen roll om jag kommer ihåg längre, för dom har ju bytt ut en massa namnsdagar, och de begriper jag inte heller.....Visst om de vore så att dom bytta ut alla omoderna namn mot nya modernare, men så kan de ju inte vara....för dom har ju kvar namn som tex. Brynolf och Bartolomeus....
och inte verkar en del namn så moderna som dom har satt in heller, ta tex Kaj... men hallå?....är de moderna namn???

De har säkert sina skäl varför dom gjort så....vilka nu "dom" är??.....
Men jag bryr mej inte om att lära mej namnsdagarna i nån månad utantill längre....de finns roligare saker att vara bäst på :-)

Pusspåer

Kommentarer
Postat av: Monia...

Ja jävlar... nej nu ska det pluggas... nu ska jag lära mig hela årets namsdagar... Haha nej säg åt dom som bestämmer att jag vill ha namsdag! :)

2007-08-03 @ 14:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback