Badväder

Vilket underbart väder de har varit här några dagar, ja inte idag, men innan. Jag och barna har varit och badat 2 dagar, å då kan vi prata om dagar....vi har varit ute många timmar....

I tisdags var vi till Önsjön strax utanför stan, där är de fint ordnat och de finns fik och minigolf och lite sånt....men själva badet är inte världens bästa.....botten är stenig och dyig....men de var härligt ändå....

Men igår var vi till ett ställe som heter Pån......och fråga mej inte var de är, för jag skulle inte kunna ta mej dit själv...*S*....en kompis....som numer är väldigt omtalad i min blogg fråga om vi inte skulle åka och bada,  och då berättade han om de här stället och de lät jätte bra tyckte jag, visserligen ganska långt utanför stan, men de spelar ingen roll bara stället är bra.

Så vi packade in oss och mina barn i bilen och åkte iväg......å vi åkte å åkte......sen åkte vi lite till för vi hade åkt fel.....å sen svängde vi av in på en liiiten skogsbilväg......å där åkte vi också ganska länge....å så plötstligt stod de ett gäng bilar parkerade på vägen....å där var de....fast vi var inte riktigt framme än, utan nu skulle man gå å gå en bra bit också genom skogen......men så......där var den......en jätte mysig sandstrand och långgrunt var de....
Japp, rätt och slätt....PERFEKT!!!!

image58


Så där tillbringade vi ett gäng timmar, badade, fika och låg i solen och njöt..... visst var de lite kyligt i luften emellanåt, men i de stora hela.......en underbar dag!!
Lite förvånad blir man när man kommer till ett så avsides ställe mitt i skogen och de är fullt med folk där.... eller nåja, fullt och fullt, men nog var de en hel del folk där.....men inte som i Önsjön, för där var de vi och säkert 300 personer till!!
Då föredrar jag ett sånt här ställe fast de tar lite tid att ta sej dit :-)


image59


image60


image61


image62


Nu önskar jag bara att de kunde bli några till såna där härliga dagar, OCH att min kompis är ledig då..... så man kunde få en "favorit i repris" :-)

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Peter

Underbara bilder! Så mycket sommar.
Såna kompisar kan man inte ha för få av *ler*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback