Döden mitt i livet....

I eftermiddag när jag kom för att jobba extra fick jag veta att en kvinna som jag gått till på nätterna hade dött, en kvinna som av nån anledning kom att betyda mycket för mej......vi pratade om de i natt när jag var hos henne, att redan första gången jag var till henne så blev det en speciell kontakt mellan oss....varken jag eller hon vet hur eller varför, men så var de bara.....

och i natt när jag jobbade så sa jag att nu går jag på långledigt, 9 nätter, ses vi när jag kommer tillbaka?.....men de fick jag inget svar på....och jag kände redan innan jag gick till henne att de skulle vara sista gången jag träffade henne....så jag talade om för henne hur mycket hon betytt för mej......för de har hon...och hon tackade mej för allt jag gjort för henne....jag som bara gjort mitt jobb.....men kanske med lite mera kärlek.....
och nu är hon borta....

men de underliga är att jag känner ingen sorg, de gjorde jag innan hon dog....sorg över att hon skulle behöva ha de som hon hade de...jag grät en gång när jag gick från henne på natten för att hon sagt att nu ville hon bara dö...och jag sa att jag förstod henne.....och de uppskattade hon....
men nu är hon borta....nu har hon inte ont längre.....nu har hon de bra....
men gud va jag kommer att sakna henne.....


De här kortet tog jag en tidig morgon för några dar sen, de var så dimmigt men solen kämpade på där bakom,
och när den bröt igenom :-)
De blev en helt underbar morgon.
Så de finns alltid hopp....

image57

Kram
och ta hand om varandra,
och berätta för människor att du tycker om dom,
de kostar så lite, men ger så otroligt mycket tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Nannis

Det var en fin text Marie, jag blir rörd.. Skönt att hon fått frid nu, och du hjälpte henne mycket med att lyssna och finnas - och förstå henne. Det är så mycket värt. Du måste vara rätt kvinna på rätt jobb du. Sköt om dig *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback