Klassträff...

Har glömt att skriva att jag var på en mini-mini-klassträff  förra veckan, eller så ville jag inte skriva om de för då var jag tvungen att erkänna att de var 20 år sen jag slutade gymnasiet.......Herre min skapare!!!......20 år sen!!!
De kan verkligen inte vara möjligt.....

Iallafall så fick jag en förfrågan via SMS från en tjej jag gick gymnasiet med, dom var 4 tjejer som skulle ut och äta lunch och dom undrade om jag ville med.....så klart jag ville :-)
De är inte varje dag man träffar dom, fast 2 av dom bor i stan så springer man inte på varann så jätte ofta, och de är lite trist, för dom här tjejerna var dom av tjejerna i klassen som jag trivdes bäst med.

Ja, min gymnasietid var inte den roligaste, jag var less och hade egentligen ingen lust att plugga, så därför sökte jag och kom in på en 3-årig linje där man inte blev ett jädra dugg.....*suck*.....på min tid kunde man gå linjer där man vart nått på några år, inte som nu när man måste plugga vidare.....men iallafall så var de väl meningen att man skulle läsa vidare sen man gått de jag gick, men då kan jag säga, var all lust slut så jag la ner alltihop.....

Nåja, dom 3 åren gick och jag tog studenten, med betyg som hade blivit sämre och sämre......men kanske lärde jag mej nått under dom åren, man kan ju hoppas iallafall....*S*

Men nu var de ju inte de jag skulle berätta om, utan träffen.....
De var jätte trevligt att sitta och surra och höra vad de andra gjort, och se hur olika våra liv blivit, kan ju säga att en stor skillnad är att de andra läste vidare, och har även "hunnit" med ett gäng utlandsvistelser....jag funderade vad jag gjort under samma år.......å de var samboskap, äktenskap, barn och sånt....*S*....ja så olika de kan bli....

Ibland funderar jag på vad jag skulle vilja gjort annorlunda i mitt liv, men sen inser jag att jag inte vill ändra nått, för om jag börjat ändra på nått så har ju allt de andra också blivit förändrat, och i de stora hela vill jag inte ha de på nått annat sätt, trots allt skit som hänt......

Jag är nog en ganska lycklig skit trots allt :-)
Kram


Kommentarer
Postat av: Peter

Tillbaka igen efter semester...fullt i huvet..ska se om jag får ner nåt på pränt med..
Alltid skoj att träffa gamla klasskamrater, höra vad som hänt och prata gamla minnen...
Ha en bra vecka....ska på långresa..kan bli mera uppslag till blogg då med..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback