Min bil....

Ja minsann, bilar är kul....
är de inte de ena felet så är det de andra......och nu är min bil uppe i både de tredje och fjärde och femte, kanske tom. sjätte felet.....

Först var de en massa vatten på golvet.....vilket tyder på hål i golvet nånstans....vilket då betyder att man, inte jag, måste plocka ur mattorna......som tur är så hittade jag en sån "man".....en man.....som kunde hjälpa mej, så nu är det fixat..

Men under tiden hände andra saker.....bränslepumpen ville inte mera.....fördelarlock som var trasigt.....avrostade kablar.....MEN så fick jag tillbaka bilen i förrgår......en stund iallafall.....för då hade en kylarkabel pajat så den läckte vatten.....eller läckte och läckte.....Niagarafallet låg nära till hands......så fick mannen "låna" bilen igen....
Men nu har jag bilen här hemma på parkeringen, å den fungerar.....eller gjorde iallafall igår när jag parkerade den....

Mannen tänkte lämna tillbaka reservnyckeln som han haft för att underlätta allt hämtande och lämnande av bilen, men jag tyckte han kunde behålla den.....skulle inte tro att han slipper undan så lätt....*S*

"Bilar är kul när dom fungerar" :-)

Kramis

Kommentarer
Postat av: Anna PAnna

Ja se bilar.... är det månne en ford du har också? *fnissar* Min visade det sig vara en glappande grunka på, nån avstängningsknapp för bränslesystemet. På den satt en fjäder, o den var trasig så ibland stängdes hela systemet av. Inte konstigt den ryckte som en tokig när man körde *skrattar* Ja... som sagtm bilar är roliga när dom fungerar ;) kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback