Rapport....:-)

Ja jag hittade en dator, om än en som är lite annorlunda, jag är så omodern så jag har aldrig använt en bärbar förut, och tangentbordet är ju lite mindre, så min fingrar känns som värsta långa pianistfingrarna...å sen så sitter ju tangenterna så tätt så jag måste nog ta och klippa ner naglarna....

Men jag ska väl kunna få ner några ord rätt stavade iallafall så folk kan begripa vad man skriver...*S*

Jag är som sagt på hemlig ort, fast sedan ni läst de här kommer iallafall vissa av er att förstå var jag håller hus, skulle ju kunna skriva röda stugor och MC-tur så fattar nog de flesta som följt min blogg, men eftersom jag vill hålla er på halster så skriver jag inte de... ;-)

Tänkte iallafall berätta om bussresan jag företog mej i fredags, hur en så lång och ganska tråkig kan utveckla sej till ett bloggämne förstår jag inte, eller så var de just längden och tråkigheten som gjorde att jag började fundera i bloggbanorna :-)

Nå, klev på bussen i Östersund tillsammans med en massa andra människor, plus 2 hundar, varav den ena skrek när husse tvingade upp han på bussen, han ville verkligen inte åka kan jag säga....och sen höll han serenad en stund för oss i bussen.....men så småningom så lugnade han ner sej...lite iallafall..

Eftersom bussen går en bra bit, dvs lite över 30 mil så finns de toalett på den, som användes flitigt av nästan alla resenärer, utom lilla jag.....har lite svårt för sånt där när man ska gå på toa på en buss...känns knepigt.. Men till slut så var jag bara tvungen, passade på när nästan alla i bussen klivit av för att ta en liten bensträckare, själv vågade jag inte, för jag hade säkert missat bussen sen och stått där i Sveg och min väska på väg söderut...så jag stannade som sagt kvar ombord och besökte istället toaletten.

När jag satt mej ner så upptäckte jag nått, som skulle kunna ha varit trevligt om bussen kört i 90 km/h men inte lika fränt nu.....på toan var de ett stort fönster, som var täckt av nån sorts plast så man inte ska kunna vare sej titta ut eller in, men nån verkade ha velat ha lite utsikt när han satt där och därför rivit upp en glugg i plasten.....klart de var en han, för ingen hona sitter så länge att hon hinner riva sönder en sån där plast....*S*
Iallafall var de väl en mikndre skojig sak att upptäcka när man sitter där och kan titta ut....på folket utanför....och alltså kan dom titta in....och i lagom höjd var gluggen så när man reste sej var de inte ansiktet som längre syntes i gluggen....
Jag är så glad att människorna som var ute inte gick åt de hållet utan höll till vid framändan av bussen....
Så om ni ser en buss som går mellan Östersund och Mora, som har en glogg i toafönstret så vet ni att den har jag åkt...*S*

Har funderat en del på humor, och hur olika sorts humor man har, jag och Pia har ju varit med om saker som vi håller på att dö av skratt när vi tänker tillbaka på...."de hände sej en söndagseftermiddag i Sollefteå"....men när vi återberättar den historien så skrattar en del inte alls....men Hallå!!....fattar dom inte hur roligt de var??....men de kan ju vara så enkelt att man ska ha varit med om de för att de ska bli kul...

De där kan vara svårt när man får ett skrattanfall när man pratar och så kommer nån och frågar vad man skrattar åt.....å så vet man att de är ingen idé att berätta, för de är ju nått som bara jag och den jag pratar med har kul åt...kan ju vara hur sjukt dumma saker som helst....och så känner man sej som en skurk för den tredje personen kanske tror man har "hemlisar".....svårt de där....
Har en bekant, hon är sån, vill veta allt...men man kan inte berätta allt....så är de bara...

Varför jag funderat på de där om humor??
Jo för när jag satt på bussen så spånade jag i så mycket, och i min tristess så var de riktigt roliga saker, men nu vet jag inte om de skulle bli så kul om jag skrev ner de här....så därför struntar jag i att berätta om tanten som hade potatisar i hatten och husbilen vi varvade 6 gånger!!!!.....för dom skämten förstår nog bara jag... :-)

Hur min "semester" är??
Ja ni.......jag klagar INTE!!!!......super god mat.....måste nog banta när jag kommer hem.....fin logi, utflykter på 2 och 4 hjul....som sagt....klagar inte :-)

Och nu ska jag ge mej ut på en utflykt på 2 fötter i de vackra vädret...

Puss och kram på er

Kommentarer
Postat av: Peter

Skönt att höra att du har det bra vännen.
Just att vara betraktare på resor ÄR kul.
Smygtitta när ingen ser, små gester, (o)vanor med mera som kan göra en explosionsartat skrattnödig.
Vi kanske har lite av samma humor ändå vi...haha
Kram

Postat av: Anonym

hehe, det var kul *asgarv*

2007-08-21 @ 14:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback