Skola, tänder och frisyrer :-)

Ja nu händer de saker....barnen har börjat skolan, sonen för första gången, han går visserligen förskoleklass, men de är skola.....och de är så spännande och kul tycker han.....fröken kom och skröt för MammaMarie igår att han är så positiv till skolan, och glad hela tiden.....ja, ja de har gått 2 dagar ;-).....men jag ska erkänna att de "värmer en mors hjärta", som Emil i Lönnebergas mamma sa :-)

Och nu vet jag av erfarenhet att snart är de jul......ja men allvarligt, dagarna går aldrig så fort som när barnen är i skolan och man kryssar på matlistan och helt plötsligt ska adventsstjärnan upp....och vårterminen är än värre, för då är de ju en massa lov och ledigheter....
Läste förresten i tidningen att här i Jämtland har man fixat till studiedagarna för lärarna så dom infaller samma vecka som de är röd dag och klämdag, så barnen kommer att få 3 lovveckor på vårterminen istället för de vanliga 2 veckorna, och de gör ju inte att terminen går långsammare.... :-)

Igår tappade sonen sin andra tand.....eller tappade och tappade.....han bröt och bände och drog tills de sa "plopp"... som de gjorde för Lina, också i Emil i Lönneberga.....:-)
Första tanden drog jag ut....eller jag höll i den och så sa jag till sonen att backa, trodde inte han skulle göra de, men han gick bakåt tills de sa plopp då också.....och jag satt med en tand i handen.... Ja alla sätt är bra utom dom dåliga :-)

Min dotter lärde sej när hon var liten att lägga tanden i ett glas med vatten på kvällen, för då kunde de bli en 10-krona istället.....sen tipsade hennes fritidsfröken henne om att hon skulle lägga tanden i ett glas UTAN vatten, för då kunde de bli papperspengar......Jag kommer att skicka räkningen till den fritisdfröken när barnen tappat sina tänder klart!!!!

Nu ska jag snart ge mej ut på en liten shoppingrunda, barnen behöver skärp till sina byxor såg jag i morse, och så ska jag införskaffa några korgar som dom kan ha på hyllan med reservkläder i, behövs om man har barn som hoppar i alla vattenpölar som finns, och så ville sonen att jag skulle köpa gelé eller nått till hans hår så vi kan göra en tuppkam!!.... Men Hallå!!!....han är 6 år!!....han ska inte tänka på sånt som frisyrer han....*S*

Kram på er :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback