Julafton....

Ja jag måste ju såklart visa lite bilder från våran julafton.....bättre sent än aldrig :-)

Vi hade fullt upp hela dan, eftersom Daniel och tjejerna kom kvällen innan, så på vår julafton gjorde vi både skinkor och knäck.....

image242


...marsipanfigurer, ischoklad och pepparkakshus...

   

...de blev både grisar, tomtar, snögubbar och Rudolf med röda mulen....

 

Apropå tomtar så hade vi såna i granen...

image249

Granen som ser ut så här (ja de är plast, men jag tycker den är fin, så de så!)

image250

Tillbaka till ätandet, som enligt mina barn tog alldeles för lång tid....trodde dom skulle tjata ihjäl oss innan vi ätit klart......för efter maten så var de ju dags för julklappar.....men vi skulle ju plocka undan och diska först också...
Tänk att jag gör precis som vi alltid gjort hemma hos min momma på julafton, allt ska vara undanplockat innan man får öppna julklapparna.....och som jag hatade de när jag var liten.....men, men, äpplet faller inte långt från päronträdet... :-)

Så.....maten...

image251

...och sen var de äntligen dags för julklapparna...
spänningen är olidlig..... :-)

image252

..både hos små och större... :-)

image253

och slutligen ett kort på min Amaryllis :-)

image254

Kram på er :-)

Kommentarer
Postat av: Doris

Julmaten såg ju god ut..nästan så man blir sugen igen..men bara nästan..Jättefin julgran hade ni ju också..
Hoppas att du hade varit snäll så tomten kom ihåg dig aaa..
Ha de bra..
På nyårsafton ska jag vinka till dig..

2007-12-30 @ 19:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback