Nära nu...

Ja nu är de nära hemgång och långledigt, och om några timmar åker jag och barna ner till Vansbro för att fira Nyår, och på onsdag kommer Pia och hennes dotter ner också, de ska bli så kul.
Vi ska ev till Tomteland på fredag med barna, vi har inte sagt nått till dom, de får bli en överraskning, så nu är de bara att hålla tummarna att vädret blir bra, dvs några minusgrader och gärna sol.
OM man kan få önska :-)

Vi var på Tomteland för några år sen, jag, Pia och barna, vi var nämligen på semester i Leksand i några dagar, som en enda lycklig familj......:-)
Ja de var en semester som hette duga, kan säga att på hemvägen var alla 3 barna väldigt billiga, trötta och griniga...

Och så gjorde vi de misstaget att barna fick välja själva vad dom ville köpa när vi var och tittade i en souveniraffär, vi hade väl tänkt att dom kanske skulle vilja ha en dalahäst, eller nått sånt, men ICKE!!.....varsitt munspel köpte dom.....JIPPIE!!!....tänker er själva, 3 barn som sitter och "spelar" munspel på kvällen i en liten stuga....

En dag var Pia lite hängig så hon la sej och vilade medan barna och jag gick till en lekpark, satt där och filosoferade medan dom lekte, och tittade på andra barn som var där med sina pappor.....japp, såg ingen mamma alls i lekparken, men å andra sidan så var de ju strax efter middagstid så dom stod säkert och diskade.....*S*
Men nu var de inte de jag skulle skriva om, utan de att pappor med barn, speciellt unga pappor med små barn är lite av en "tjejmagnet", precis som killar med hundvalpar......så när jag satt där i parken så funderade jag på hur mycket "magnet" jag var just i den stunden.....medelålders, trött och sliten, inte speciellt fotomodellsaktig kvinna med 3 barn som emellanåt bråkade mer än lekte.....och de jag kom fram till var att jag nog satt ganska säkert där jag satt...*S*

Ja så kan de vara på semester i Dalarna :-)

Kram, och på återseende om några dagar, antar jag :-)

Kommentarer
Postat av: kvigan

nja nattjobbare*skrattar*
å har en förmåga å bli uppe vid ledigt me*S*
funkar sådär å va morron å kvällspigg
må jag säja
ha de gott
å ha en härlig nyårshelg

kramen

Postat av: Doris

Trevlig resa med lugna barn..
Och så ska du ha en skön nyårshelg..
STOR kram..
***Gott Nytt År***

2007-12-31 @ 09:34:45
Postat av: Nickan

Gott nytt år! Hälsa Dalarna, semester paradiset i Sverige! Ser du Shakin Stevens på Tomteland så hälsa han mè!

2007-12-31 @ 17:06:38
URL: http://opelnickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback