Väder...

Ja de bär mej emot att skriva mer om vädret, men jag måste göra ett litet inlägg till....
MEN VA E DETTA!!!!!!.....
Ska de här föreställa vinterväder??...ja ska de föreställa väder överhuvudtaget??....jag tycker mest de verkar som om nån har väldigt svårt att bestämma sej.
I morse när jag gick med barnen till skolan då var de -3 grader, och de var perfekt.....nu när jag vaknade till liv (har sovit några timmar eftersom jag ska jobba 2 nätter nu) då var de helt plötstligt +4 grader, och de blåser som tusan!!....ja men ursäkta mej.....hur länge sov jag???

Visst, vi har fortfarande snö på marken, Tack och lov för de, men all den fina snön och frosten som var i träden är borta :-(

Och sen så pratar jag med Daniel och då gnäller han för att de är -21 grader där.....då är inte han nöjd....kan i och för sej förstå han liiiite, han jobbar ute hela dagarna och lägger tak just nu.....så okej då... ;-)

Så de är tydligen till Dalarna man ska flytta om man vill ha vinter....*S*

Så där, nu får de vara slutgnällt för idag.....ska snart åka ner på stan och köpa de sista julklapparna....ja visst, man håller ju på med sånt....för de är klart att mina barn ska få julklappar :-)

Och till slut en liten bild igen :-)

image240

Var bara tvungen att köpa en till Amaryllis, en vit, och nu blommar den också.
De är första gången i mitt liv jag har Amaryllis, och jag bara älskar dom, dom är så otroligt vackra, så de kan nog bli fler innan vintern är slut. Sen ska jag se om jag lyckas med att behålla lökarna till nästa vinter. :-)

Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Mycket vacker blomma.... jag har heller aldrig haft en amaryllis.... kanske vore på tiden...

Kram!! Lycka till med nattjobbet!! Kan ibland längta efter att jobba natt igen....

Postat av: Nannis

Klart du är duktig ;)

Himla fin blommar har du också! Tycekr man mest ser dom röda, dom vita är nästan vackrare - på ett mer diskret sätt :)

ha det gott, kram!

2007-12-19 @ 18:38:00
URL: http://nannis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback