Dansmara i Övik

Japp, där var man och svängde sina lurvig, ja visst hade glömt raka dom, och vart lite svettig, tänk att de kan vara så himla kul med dans, Oxytoxinet ni vet ;-)

Vi var ett glatt och ganska knäppt gäng som åkte till Övik på fredan, vi hade hyrt stuga en bit utan för själva stan, hann mest bara in och stuva in våra saker innan vi var tvungna att dra iväg på dansen, och ändå var vi inte där när de började, men de gjorde inte så mycket, de var många timmar kvar. Dansen höll på mellan kl 19 till 03, så nog hann man med att dansa alltid, och de var 3 bra band som spelade Zlips, Date och Scotts.

Största behållningen var att jag och Pia gick fram för att prata med sångerskan i ett av dansbanden, Melissa, och hon tog med oss till deras egna fikarum och där satt vi och pratade och skrattade i nästan en timme, hon är en av de goaste tjejer jag känner, så öppen och ärlig. En helt underbar människa helt enkelt!

Natten förflöt helt lugnt, ja de gjorde båda nätterna, men jag har en liiiiiten fundering, hur kommer det sej att dom som var mest packade och uppe längst på morgonsidan absolut måste kliva upp tidigast och börja stöka runt?
En annan ännu mindre undran är hur jag, som är nykterist och både kan och vill sova på morgonen kunde vara så otroligt puckad att jag frivilligt la mej i bäddsoffan i allrummet/köket, dit dom som vaknade tidigt gick för att titta på TV och dricka en massa vatten??
Förklara den för mej ni, är man lite martyr??... ;-)

På lördagkväll var de 3 nya band som spelade, Perikles, Blender och Cassanova, alltså nya för helgen inte färska nybörjare, och lördagen blev roligare vad de gäller dansandet, de var mera blandning på folket vad det gäller ålder och proffsighet. Och så var baren öppen!!!!....JIPPIE!!!....som jag längtat!!!

Vågade inte gå ut och få frisk luft när vi var i stugan, ville inte komma in igen med ren och frisk näsa och känna alla dofter som samlats på hög i stugan, gjorde den missen en gång när vi var i Vemdalen på dansforum, och de gör jag inte om.....en liten stuga, 6 personer varav en (jag) inte druckit....alltså de var så illa att hade jag tänt en tändsticka hade nog hela stuga sagt "poff"
Överdriver?.....jag??....skulle inte tro de....:-)
Så man är försiktig när man är ute och "campar" så här....inga levande ljus inte ;-)

Men i det hela taget så var trippen till Övik väldans trevlig, banden som spelade var alla 6 helt suveräna, visst är vissa favoriter, och sällskapet i stugan var toppen, tror nog jag vill göra om hela resan igen nästa gång de är dansmara där, får se om man kan lura iväg sällskapet igen :-)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback