en "vanlig" måndag ;-)

Ja men ser man på....natt+jobb+rast=lite blogg tid :-)

Idag har de hänt en hel del, ja verkligen en hel del :-)
Ska berätta om några av dom, medan andra inte är ämnade för den här sidan ;-)

Har haft för mej lite såna där vardagliga tråkiga saker, som att åka och veckohandla, jo sånt håller jag på med, de är så skönt när de är gjort, då behöver man inte tänka på det nått mer under veckan, utan man har mat i kyl, frys och skafferi. Sedan skulle jag iväg och kolla efter en madrass till min säng, men då slog minnesförlusten till och jag åkte hem istället utan madrass. Som tur är har jag en madrass i sängen, men jag kände inatt att den är lite för tunn, vet inte om jag är prinsessan på ärten eller om de har med åldern att göra, vaknade och var stel som tusan i kroppen, så jag tänkte inhandla en madrass till och lägga under den jag redan har....
Visst var de intressant vetande?
jag antar att ni är många som gjort små anteckningar nu... ;-)

Ja och så var vi på danskurs ikväll, jag och barnen, och ikväll förundrades jag över min son, att han snappat upp så bra de här med takten och hur stegen är, jag bara gapade och tappade naturligtvis helt takten själv. Och dottern är också så jätte duktig, jag är imponerad, nån sa att dom har nog ärvt de av mamma.....så då fick jag mej en liten komplimang också :-)

Jag är så jätte glad att dom vill prova på att dansa, och jag hoppas såklart att intresset fortsätter, men jag förstår också om dom tappar det, så är de ju, de kan vara kul ett tag men sen är de bra med de. Men eftersom jag själv älskar att dansa, och vet hur mycket dansen gett mej så hoppas jag dom ska få uppleva de dom också.
Jag lärde mej dansa hemma på köksgolvet jag, min momma trampade på och lärde mej snoa, hambo och shottis, sen fick jag lära mej hambomazurka och pariserpolka hemma på Inga-Ruts köksgolv, hon är mamma till min bästa kompis som jag hade när jag var yngre.
Foxtrott lärde jag mej av en kompis när vi gick i 7:an, de skulle vara bjudningsbal i byn där hon bodde och hon hade bjudit med mej, så hon var ju tvungen att lära mej de innan dansen, och den kvällen fick jag dansa foxtrott med en kille för första gången i mitt liv, och de häftigaste var att just han var min stora kärlek då....den veckan ;-)
jag trodde jag skulle dö, så nervös var jag.... :-)

Nu sitter jag och ler för mej själv när jag tänker tillbaka på danser man varit på, allt spännande som hänt, som efter en dans i grannbyn , jag var väl 14 år. Efter dansen var jag och min bästa kompis hemma hos mej, vi var själva i huset, då kom en kille dit, han var 2 år äldre än mej, och han hade druckit lite. Han kom in till oss och surrade, och plötsligt började han pussa på mej, och jag som aldrig pussat nån kille tyckte de där var så spännande....när han fick veta att jag var okysst såg han de som sitt kall att lära mej de.....ja jisses....vilken natt.....*S*
ja sen han ansåg att jag kunde kyssas så gick han hem....
Jag undrar om jag ska påminna han om den här natten när jag träffar han nästa gång, och tacka så mycket för hjälpen... :-)

ja och som vanligt har jag svävat ut i min berättelse, men sån är jag... :-)
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback