Förkyld son och utnyttjad av "vän"

Idag blir de nog en "tråkig" blogg om bara en helt vanlig dag......men när jag tänker efter så vet jag inte om alla andra bloggar varit så himla intressanta heller??....*S*
Jag har suttit och kollat runt lite på nätet, kollat "mina sidor" om de kommit in några trevliga meddelanden, men de verkar ganska dött överallt, så jag tar och bloggar istället.

Har min son hemma, han är småförkyld så jag tänkte att de är bättre att han är hemma, för jag är ju hemma iallafall så, men jisses så trött jag blir i öronen, tänk han pratar precis oavbrutet, han är inte tyst en enda sekund, snart måste jag ge han nått att äta så jag får vila öronen lite..*S*
Ja, ja, jag ska vara glad att han är som han är, de är ju inget fel på talet iallafall, eller jo, han pratar inte rent än, men han kan prata.... :-)

Igår sa jag ifrån till en vän också, jag blev så less och kände mej utnyttjad, men igår fick jag nog och sa ifrån. Den här killen var här och hälsade på jätte mycket förut, och hörde av sej varenda dag på telefonen, men sen har de blivit tyst, förutom 2 ggr de senaste veckorna. De gångerna har han velat att jag ska hjälpa han att komma i kontakt med en kompis till mej, en "kändis", alltså han har inte velat prata med mej för min skull utan bara för att få kontakt med henne. Jag har hjälpt han båda gångerna, men inte utan att jag har pratat med henne först båda gångerna, för hon är viktigare för mej än han, men igår så sa jag till han att de vore jätte kul om han hörde av sej nån gång utan att vilja ha en tjänst av mej varje gång.
Han började stamma och visste inte vad han skulle säga, så jag avslutade samtalet med..."Ha de så bra och sköt om dej", sen la jag på.
Strax efteråt kom de ett SMS från han, där han skrev att jag är en jätte god vän till han och att han tänker på mej ofta.......
Jo pyttsan!!......jag vet inte jag.....skulle vänner bete sej så där??
Jag har många vänner jag inte har daglig kontakt med, men jag hör inte av mej till dom bara när jag vill att dom ska göra nått för mej, de skulle jag inte ha mage till att göra.

Ja så är de, hur var de jag sa för länge sen, man ska chansa och våga stå där med öppna armar för nya vänner.......visst man går på nitar ibland....
Jag tycker fortfarande bra om den här killen, han är bara så ung, och då menar jag ung i sina tankar, allt är så lätt att ordna, de finns inga bekymmer, och han tänker inte långt när de gäller att värna om sina vänner, MEN nu är gränsen satt, och jag har sagt vad jag tycker, och de känns skönt.

Stoooor kram från mej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback