Hemresa från dansmara

Ja de här måste jag berätta om, de var de roligaste jag varit med om på länge, nu tyckte kanske inte alla de var lika kul som jag och Pia gjorde, men de bryr jag mej inte om, jag skrattade så jag höll på att kräkas upp maten.
Vi åkte in i på en pizzeria på hemvägen för att äta lite mat, under middagen satt vi och skrattade, kan ju bero på att man var så trött att man inte orkade annat. När vi så hade ätit klart var jag tvungen att gå på toa och som tjejer brukar göra så följdes vi åt in, jag och Pia.

Jag satte mej först, och Pia letade klädhängare, men eftersom de inte fanns nån så ställde hon sej tätt, tätt intill väggen och pekade ut med pekfingret och låtsades vara en klädkrok, nej de är inte speciellt kul, men just då var de döroligt. Sedan bytte vi plats, och jag ställde mej för att leka hängare, stod precis bakom dörren när den plötsligt öppnades, Pia hade inte låst!!!
Jag fick panik och skrek rakt ut, och från min plats i hörnet bakom dörren slängde jag ut mitt "långa" ben och sparkade igen dörren utan tanke på stackaren som stod på andra sidan, var han/hon väldigt kissnödig innan så var han/hon de säkert inte längre, den där smällen och skriket kunde nog fått vem som helst att kissa på sej.....
Sen var de kört....vi skrattade där inne så vi grät och de kändes som om maten skulle komma upp, och magen krampade.....
Hade nu inte stackaren kissat på sej av rädsla så gjorde han/hon de nog säkert innan vi samlat oss så pass att vi kunde gå ut därifrån....

När vi så tagit oss ut från toan, fnissande och illröda i ansiktena, så gick vi ut till de andra, tjejerna stod ute och rökte och vi började gapskrattande berätta vad som hänt på toan, och DÅ bara for jag.....Jag halkade på isen utanför pizzerian....de fallet kan jag säga tog tid, iallafall i mitt huvud, jag hann tänka att NEJ!!...jag vill inte slå svanskotan igen, har gjort de då många gånger och de blir bara värre och värre....Pia sa att jag gjort en otroligt snygg piruett, och landade faktiskt förvånansvärt mjukt på höger sidan, slog ingenting, bara lite öm i utsidan på låret de var allt....
Men låg jag ju där som en fisk på torra land och vred mej av skratt.....och kan säga att mina kompisar inte skrattade mindre, förutom grabbarna i bilen som satt och såg halvsura ut....tyckte väl de tog tid...:)

När jag då äntligen tagit mej upp med lite hjälp så skulle jag kliva in i bilen, böjer mej fram för at krypa in längst bak och håller på att köra in mitt söta huvud i en killkompis söta rumpa.....vart inte mindre skratt av de...och när jag står där och titt.....jag menar väntar....så hör jag Pia börjar tokskratta igen bakom min rygg....sneglar bakåt, då ser jag ben och armar i en enda stor hög på marken, då var de en annan av våra kompisar som ramlat, bara så där....hon stod och rökte och så "plopp" så låg hon där.....ja då dog vi igen....
och grabbarna blev ännu lite mera irriterade.....
Men, om de är sant som dom säger att ett gott skratt förlänger livet, då har jag ökat på mitt liv med flera år på den resan.... :-D

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag hittade hit igen til din trevliga och glada blogg!
Kram

2007-02-06 @ 15:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback