och en byrå...

Ja idag vart man en byrå rikare, jag och barna var på stan och där vid bankomaten, stadens samlingpunkt, träffa jag på min bästis när vi gick i grundskolan, Camilla, och vi började prata om vad vi gjorde nu och hur vi hade de osv.
Så jag berättade om läget nu, att jag bor själv sen ett tag och att lägenheten har ekat tom på möbler, då tala hon om att hon hade hon en byrå som hennes son haft men som han tyckte var för barnslig nu, men som skulle passa min son.... Ja tack, sa jag, så hon kom med den i eftermiddag. Och innan hon åkt härifrån så hade jag fått mej 4 plaststolar till balkongen och en pojkcykel till sonen....
Men kan de bli bättre?!! :-)

När hon åkt kom jag att tänka på att min lägenhet kommer att bli full av saker som kommer att påminna mej om både nya och gamla goda vänner, vänner som hjälpt mej att få till ett hem till mej och mina barn. Det är precis som med trasmattorna som jag har, en del har min momma vävt och andra har jag vävt själv, och när jag tittar på dom så känner jag igen tygen i dom, de kan vara påslakan som jag hade när jag var liten, skjortor som min morfar haft, klänningar som min momma haft eller nån granntant. Och när jag ser mattorna så minns jag dessa människor, och olika händelser, och de är så härligt att minnas tillbaka.
Jisses, nu låter jag som en gammal sentimental tant.....jaha, men låt mej då vara de en liten stund, för de är faktiskt härligt att minnas saker som gör en varm i hjärtat :-)

Kram från en som ska hem till momma och rota bland trasorna och väva sej en matta full av härliga minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback