Grubbleri och grubblera....å lite annat....

Japp.....sova?....näpp!!
Varför skulle jag?....de hinner jag väl sen.... :-)
Nåhå, vad har hänt sen sist då?....
tja, inte speciellt mycket....
De har varit en helt vanlig dag, barn till skola och dagis, hem och stökade lite, hämta barn från dagis och skola, hem och stökade lite.....middag......främmande....

Varför säger man förresten att man får främmande när man får besök?
De är ju oftast nån man känner, så dom är ju inte speciellt främmande.....hmmm???
om däremot de ringer på dörren och där står en TV-pejlare, DÅ får man främmande....
svara på den nån :-)

Ja, och efter främ....jag menar besöket så var de nattning av barn.....TV-tittning....hmm??? har jag betalt licensen??.....och nu lite data.....sen blir de till att ta de långa benet före och skutta i säng.

Ja som ni förstår av rubriken så har även denna dag präglats av grubblerier.....tänk jag blir så trött....
en god vän sa en gång för länge sen till mej att jag grubblade för mycket och skulle hela tiden analysera allt.....jajamänsan, de är jag i ett nötskal.....
men vad väntar personen på?......att jag ska ta första steget?...jag gjorde ju de genom att "skälla" via SMS... nä så farligt var de faktiskt inte, jag talade bara om vad jag tyckte och kände...och nu ligger bollen i nån annans händer....fast händer de inget innan helgen tar jag fasen tillbaka bollen....tror jag.

Ja just ja, kvällen förgylldes av att mitt ex kom och hämtade lite saker....å jag fixar inte att ens prata med han nu, de spelar ingen roll vad vi försöker säga till varann så fräser vi till slut åt varann, och jag börjar tycka de här är jätte jobbigt, han flyttade ut för ganska längesen nu, men han har inte hämtat alla sina saker än.....
Ställ ut skiten i trappuppgången, säger mina vänner.....men å nä, jag är för snäll....vill försöka hålla sams, någorlunda iallafall.....

Sen blir jag lite less, eller inte bara lite, när han kommer med såna kommentarer som tex:
"Har du sett mina tomma CD-skivor, jag hittar dom inte?"
"Jag hittar inte mina startkablar, dom måste vara kvar hos dej"
"Skiftnyckeln som var min, har du sett den?"
Ja men absolut!!!!!
Jag har gömt undan en massa saker som är dina, för jag vill att du ska komma hit i flera månader till och hämta dina saker, och jag vill så gärna behålla DIN skiftnyckel....
Och den där muggen du saknade.....den använder jag varje dag....
Låter jag spydig?....men oj, de var inte meningen.....

En annan kommentar som jag retade mej på var:
"Har du några tavlor jag kan få, för du har ju fått så mycket av mej till lägenheten?"
jaha?....jaså?......som tex vadå????
måste fundera.....hmmm?
ja, jo, du lämnade toaborsten....tack!
ja förlåt....vardagsrumsbordet också.....
men å andra sidan så fick du ta bokhyllan.....

Jag hade gärna delat med mej av MINA tavlor, som jag köpte långt innan vår tid, men den kommentaren fick mej att vända alla taggar utåt.....
men strunt samma......han ska få med sej några tavlor.....och han har redan fått ett gäng trasmattor som var mina, som han tydligen redan glömt att han fått....
nej då, jag är inte spydig....å inte sur....vem lurar jag?...

Nä, men allvarligt talat, jag hoppas att de inte ska vara så här för alltid, vi bor så pass nära varann att vi kommer att mötas ute och jag vill att vi ska kunna göra de utan att vi vänder bort huvet för att slippa se varann.....

Näe mina vänner
Nu är de fasen dags att sova.
trodde de skulle bli en liten söt och kort blogg ikväll, men jag tror mina fingrar lever ett eget liv....
och mina hjärna också, för inte tusan lever den klumpen mitt liv iallafall.....

Kram, kram och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback