Imponerad av en god vän 2

Ja tänka sej va jag kan imponeras, men de är inte så konstigt med såna människor i min närhet :-)

Den här tjejen jag ska berätta om har bestämt sej för att bryta upp med sitt gamla liv, ja inte hela livet, men de hon har hemma med sin sambo, och av de jag hört så är de på tiden, men jag vet själv hur svårt sånt där är, de är inte bara att lämna nån och tro att allt ordnar sej, vilket de visserligen oftast gör, men de kan vara många krokiga, trånga och jobbiga vägar innan man är framme där.
De är ju inte bara att lämna nån man älskat, utan resten av ens liv ställs ju också upp och ned, ekonomin förändras drastiskt, man känner sej kanske ensam, man har kanske ingenstans att bo på en gång, många frågetecken som ska rätas ut, därför är jag så imponerad av den här tjejen, jag beundrar henne för hennes mod att kasta sej ut i de här.
Och hon har varit så stark att hon sökt hjälp utifrån för att de ska gå lite lättare, och de gör att jag beundrar henne ännu mera, för att kontakta socialen tex är inte de lättaste man gör, jag vet, man står där med skammen över hur dålig man själv tycker man är som inte kan klara sitt eget liv, men tack och lov för dessa kloka män och kvinnor som man stöter på där, de hjälper en att få upp ögonen att man är inte ensam, allt är inte nattsvart utan de finns en ljusning nånstans.

Så du......Du är en underbar och klok kvinna, och helt suveränt stark och modig som ska ta dej ur det här, du har min största beundran och mitt absoluta stöd.....du vet var jag finns :-)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback