Sista bloggen på ett tag...

ja de lär ju bli så, för nu har jag inget internet hemma, och så är jag långledig så jag kan inte "låna"datorn på jobbet heller, får väl skriva dagbok hemma om det händer nått intressant :-)

Som sagt, i natt är det sista natten jag jobbar på ett tag, det här är det bästa med att jobba natt som jag gör, bara 65%, när jag går av om några timmar så har jag ledigt i 9 nätter, det är helt underbart skönt. Så nu ska jag ängna mej åt mina barn, mej själv och att försöka få nån ordning på lägenheten, jag har ju några dagar på mej.
Jo, och så ska jag och barna åka till min mamma och hennes sambo nån dag och äta lite tårta, både hon och jag har ju fyllt år efter nyår, så vi ska fira lite.
och så blir det såklart de obligatoriska besöket på biblioteket, vi brukar åka dit varje gång barna är hos mej, och låna böcker så vi har nått att läsa på kvällarna, och sagor på CD.
Våra kvällsrutiner är som så att jag läser saga för sonen när dom lagt sej, dottern läser själv hon, sedan ligger jag kvar hos sonen och så lyssnar vi allihop på saga på CD, och då brukar vi somna fort, ska erkänna att mamma ofta somnar först...... :-)

I natt har jag pratat en del med en kille som också jobbar natt ibland, han jobbar 3-skift, han frågade mej om man inte blir väldigt osocial när man jobbar ständig natt som jag gör, så jag var ju tvungen att fråga om jag lät väldigt osocial eftersom han frågade..... :-)
Så nu har jag funderat lite på de, men inte tycker jag att jag är speciellt osocial, visst jag sover länge de dagar när jag jobbat natt, och på kvällarna orkar man inte vara speciellt social eftersom man snart ska iväg och jobba. Men jag har tex daglig kontakt på telefon med 2 av mina vänner, visst vi träffas inte, men jag pratar ju ändå med dom. Sen har jag ju buggen och dansen, och jag tycker jag är väldigt social då.
Okej, jag är inte, och har väl aldrig varit en sån som åker och hälsar på så mycket folk, jag trivs bra hemma, men just nu känns det som en sak som det kommer att bli ändring på, ja iallafall lite ändring, nu när så mycket annat ändras i mitt liv.
Så akta er, snart knackar jag på hos er :-)

Storkramen, så den räcker ett tag....

Kommentarer
Postat av: sannapanna

jaha men du får väl komma hit o blogga då vi har ju 24mbt ju..*s*...
sen är du inte ensam hela nättern heller...vet ju de eftersom ja träffar dej på nätterna...
*s*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback