Sova, dans och barnasinne

Borde inte sitta här, sängen är de enda rätta stället för mej just nu, men jag har ingen lust att lägga mej än.....kan säga så här att de har inte blivit mycket sovande idag. Gick av imorse och åkte hem och åt lite frukost, sedan susade jag iväg och friserade mej lite, eller jag och jag, jag betalade en väldans trevlig tjej att göra de. Sedan när de var klart åkte jag och hämtade sonen, som är ledig från dagis på måndagar och fredagar, och tog med han hit och när dottern slutat skolan hämtade vi henne....
Sova?...näe, varför då?
Låg faktiskt och slumrade lite innan middan medan barnen roade sej själva med att försöka reta gallfeber på varann och hitta de mest ömma punkter att slå på.....

Och ikväll har vi varit på nått som heter Danspatrullen, de är danskurs för barn mellan ca 8-12 år och deras föräldrar, och de var hur kul som helst, mina barn vill fortsätta, dom tyckte de var jätte kul, ikväll fick dom lära sej dansa lite foxtrott och så var de mycket lek och bus. Ledaren som vi har är en helt underbar människa, han är så engagerad och de smittar av sej på barnen, alla vill vara med och ha kul, ja inte bara barnen utan en del av oss föräldrar också.
Tyvärr sitter de en del föräldrar och tittar på och vägrar vara med, visst dom kan ha sina skäl, men jag undrar om det inte är en del osäkerhet hos många också, man kan ju göra bort sej, och tänk alla som tittar på en när man skuttar omkring på golvet så där.

Det här är ju ett suveränt tillfälle att göra saker som man innan man fick barn kanske tyckte var löjliga, nu har man ju barnen att skylla på. Som när vi var på Mora Träsk och jag kan låtarna bättre än barnen och alla rörelser till Fader Abraham, men då har man ju barnen att skylla på när man står där och sjunger med och viftar med både armar och ben. Jag tycker de är underbart att få vara lite "barnslig" ibland.....barnasinnet och vansinnet är de sinnen som funkar bäst hos mej :-)

Så Hipp Hipp Hurra för alla människor som vågar visa sitt "barnasinne"
Kjaaaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback