Väldigt tidigt på söndagmorgon....

.....och här sitter jag på jobbet och ska blogga lite, har så mycket att berätta men jag vet inte hur jag ska få ner allt, och OM jag ska skriva allt? :-)

Iallafall så har min "sambo" flyttat ut nu, han skulle sova i sin nya lägenhet i natt, och i morgon skulle han få hjälp av en kompis att flytta de tunga sakerna, soffor och bokhylla, så sen kommer mitt vardagsrum att verka väldigt stort.....har inga möbler kvar....men jag håller utkik på Blocket varje dag för att se om det dyker upp nått bra och framförallt billigt :-)
Så sen är det jag och barna som bor där, bara vi!
Och de är ju en himla tur att dom kommer till mej på måndag när jag gått av mina nätter, och då blir dom i 9 dagar, så jag slipper vara helt ensam på en gång, för jag tror nog att de kan kännas väldigt konstigt från början att vara helt själv i den stora lägenheten.
Och nu kommer jag att vara utan internet ett tag också, så jag får väl åka till min mamma om jag känner att bloggarabstinensen blir för jobbig :-)
Men jag borde ju ha tillräckligt att göra ändå där hemma, för just nu ser de ut som en tornado gått igenom lägenheten, allt står huller om buller, ett rum är helt tomt, medan andra är helt röriga med saker. Måste hitta en stor bokhylla som sväljer mycket saker... :-)

På måndag ska jag komma ihåg att lämna in ansökan om bostadsbidrag också, får inte glömma det, för annars blir de verkligen tungt att få lönen att räcka till, för ingen ska inbilla sej att man tjänar bra på att jobba inom vården, ett av de absolut viktigaste jobb som finns, och ett av de mest underbetalda. Jag tjänade MYCKET mera när jag jobbade på Ericsson och testade AXE-växlar, och nu jobbar jag med människor....snacka om snett system....
Men jag tycker om mitt jobb, och jag är stolt över mitt jobb, att sköta om gamla och sjuka, DE är nått att vara stolt över de!!!

De får räcka för nu de här....
Kramar om.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback