Krogstråket

Ja nu pågår nått häftigt i lilla Östersund, de är krogstråket....uppvämningen inför Storsjöyran, de är årets händelse här, en stor festival med en massa musik....men just nu pågår alltså Krogstråket, och personligen så gillar jag de bättre än själva Yran.

På krogstråket äter man gott, dricker....vad man nu behagar dricka.....och så umgås man med goda vänner och andra.....och de bästa av allt är att man alltid träffar på människor man inte sett på länge, för nu kommer fd Jämtar hem och Yrar.... :-)

Apropå dricka...måste ju säga att de övergår mitt förstånd hur man kan betala 58 kr för att dricka en öl eller en cider, men de är ju jag de....fattig och dessutom nykterist.....kan vara därför jag inte ritkigt förstår de...*S*

Men träffade goda vänner, gamla bekanta och annat löst folk gjorde jag......till den senare kategorin kan jag räkna mina "varma-mackor-besökare".....ja ni vet vilka ni är ;-)....fast ni är himla goa :-)

Träffade på en glad Sanna också....nu lät de som om hon aldrig är de annars, men de är hon....ser fram emot hennes blogg om kvällen.....kan bli intressant läsning  ;-)

Så ämnet "maten".......för äta bör man annars dör man.....fast efter min Malungsresa kanske jag borde tänka i andra banor, men va fasen, man kan behöva de där lilla extra hullet när de blir vinter och kallt...*S*
Nå, maten.....har varit nere på Stråket några gånger och har hunnit prova på några olika rätter.....och den stora favoriten är Älgwrap med blåbärsaioli......men bara hur jäkla gott som helst!!!.....och en maträtt min plånbok faktiskt tycker är helt okej :-)

Men nu är de färdig-stråkat för min del, ikväll tar allvaret vid igen och jag börjar jobba, känns lite gruvsamt men de brukar lossna när man väl är på gång, konstigt hur fort dom där 10 timmarna kan gå ibland :-)

Kramisar till er

Kommentarer
Postat av: Anna Panna

Aldrig testat älgwraps, kanske borde göra det för det lät gott :) Å hörrödudu, det var en bild på dig ju och inte såg ja nå hull som ska bort där, lilla människa! *skrattar* Ät och må gott o puss på dig med! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback