MC-tur.... :-)

Ja ni som läst min blogg vet ju att jag kanske skulle ut och åka lite MC.....å så blev de....   :-) nu känns smilegubben liiiite ynklig, för den kan inte visa hur stort mitt leende var när jag satt där bakpå...

Jag skulle bli hämtad kl 12 vid receptionen, och där satt jag, efter några besök på toaletten, liiite nervös mage...*S*.....Pia undrade om de var själva åkandet jag var nervös för, men de var nog mera att jag faktiskt aldrig träffat den här killen, bara pratat på internet.....
ja, ja, jag vet, man ska vara försiktig, men vet inte vad de är för galning som kommer....*suck*...men va fan, man kan dö när man går över vägen också....

Iallafall så höll jag på att dö när jag såg MCn svänga in......ja ni ser, kunde ha dött redan då.....*S*
men han verkade trevlig.....ja han var de, men hann inte prata så mycket innan vi åkte....jag fick låna en hjälm och ett par handskar och sen skulle smidiga-Marie kravla sej upp där bak.....

en liten påminnelse hur den ser ut.... :-)

image39

japp....å där bak skulle jag upp....jag som är vig som ett gipsat kassaskåp...*S*
nåja, upp kom jag och vi åkte iväg.....
men herre jöss så härligt de var!!!!

Vi åkte till Gesunda, en bit utanför Mora, en resa på ca 7 mil....kan säga att hela jag var stel när vi kom fram, hade nog spänt mej en hel del....man vet ju inte hur man ska sitta, hur mycket man vågar hålla i den som kör...men dom sakerna gav sej när vi åkte hem...*S*

Nå, när vi kom fram åkte vi sittlift upp på berget där vi fikade, Vilken utsikt!!!!....så himla vackert!!
Kolla själva...

image40


image41


image42

Ja men visst är de vackert, man ser ut över hela Siljan.....

De var galningar där uppe som hoppade, nej vänta, så heter de nog inte......dom flög...ja vad heter de nu då??..... dom höll på med skärmflygning.....men nog såg de ut som dom hoppade ut iallafall...*S*

Sen kom de tokar på cykel utför där också......men hallå!!!....va är de för fel på dans eller bridge????

De var iallafall en himla trevlig stund med många skratt......tänk att de finns människor med samma sjuka humor som jag.....vi spånade i hur de skulle se ut om en annan skulle testa på de där med skärmflyging, hur man skulle hamna i nån trädtopp eller bli sittande som en blöt fläck i bergväggen.....
jaha, nähä...ingen som förstår de roliga i de där nä.....jag sa ju de, vi är inte många med den sjuka humorn...*S*

på väg ner med liften såg de ut så här....

image43

Gå ner????....men lägg av!!!.....jag hade semester och mina krafter behövdes till dansen :-)

På vägen hem fick jag åka lite fortare, naturligtvis efter de att han frågat om jag ville.....inget buskörande alltså...
å jag sa såklart ja......och jag förstår dom som har svårt att köra "normalt" med såna där hojar, vilken känsla när han drog iväg......ojojoj.......MEN jag tänker inte tala om här hur fort de gick....*S*....men om jag säger så här, jag var rädd att jag skulle klämma ihjäl stackarn....*S*

Sen bjöd han på middag......och eftersom mina vänner i husvagnen låg och vilade flirtade jag åt mej en lite tur till, man måste ju passa på, då tog han de här kortet så jag skulle ha bevis.....fast jag vet egentligen inte vad de bevisar??.....att jag vågar stå bredvid *S*

image44

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anna Panna

Välkommen hem! :) En till som blivit biten av sporthojs-ilet?
Nog är det lite fränt att känna draget när det bär iväg... i xxx antal km i timmen...? Känns som man ska tappa luften, hjärtat slår som fan och man blir hellycklig *skrattar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback