Nattens funderingar...

Nu är de en sån där natt igen, med många funderingar som håller hjärnan igång, ibland önskar jag de fanns en OnOff-knapp, fast då kanske man skulle bli en trafikfara om man tryckte Off.....*S*
Men ni fattar, va skönt att kunna stänga av vissa delar av hjärnan, för jag lär ju inte kunna räta ut mina frågetecken på natten iallafall fast jag försöker så jag blir gråhårig......därav alla mina gråa hårstrån om nån undrat.... :-)

Idag har jag, som vanligt pratat med några av mina vänner, tänk jag har ganska många vänner när jag tänker efter, iallafall, 2 av dom har inte varit sej själva idag, och jag känner så väl igen mej, vissa dagar så hopar sej problemen och funderingarna och orken finns bara inte.

Som jag kan känna ibland, att jag inte orkar med vare sej mej själv eller barnen, och så får man fruktansvärda skuldkänslor, och de gör ju inte saken bättre. Och de som är värst är att man måste ta hand om sej själv i första hand, och som förälder känns det helt fel, för barnen SKA komma i första hand, men tar man inte hand om sej själv så man mår bra, så finns där ingen förälder som kan ta hand om barnen, så är de bara.
Som tur är så brukar dessa perioder av total orkeslöshet inte vara så länge, man brukar hitta vägen ur de på nått vis, tänk de stackare som inte tar sej ur de......så hopplöst de måste kännas.

Sen känslan av ensamhet, den har jag skrivit om förut, jag kan känna mej så ensam ibland, men så kommer nån hurtis och säger att jag är inte ensam, jag har mina barn....å ja, de är helt sant....men man kan känna sej ensam ändå. Jag har mina vänner också, men ensamheten jag pratar om är på ett annat plan.....

Ojoj, så djup man blev i natt då.....men de är ganska lätt när man sitter ensam större delen av natten, de är mörkt ute, de märks att sommarens ljusaste tid är över, och man funderar mycket på de man pratat med vännerna om under dan.

Älskar er
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback