Prideparad och Electric banana Band och en massa batterier.

Ja tänk, för första gången i Östersunds historia har vi haft en Prideparad, och jag missade den nästan.

Jag fick i uppdrag av barnens pappa att ta med dom på Electric Banana Band, dom höll en gratis konsert i Badhusparken, och de var tydligen den största konsert som hållits där, och jösses va folk de var där!!..... Istället för inträde så skulle man lämna ifrån sej sina gamla batterier, och de gjorde vi tydligen bra här i stan, Göteborg hade rekordet med 396kg insamlade batterier innan vi fick våran chans.....här fick dom in över 700kg batterier!!!
E vi inte bra så säg?+!! :-)

Ett suddigt bildbevis på att vi var där....inte lätt att fota med barn på axlarna.

image56

Ännu en jobbig sak med att vara ensam mamma.....axlarna pallar inte med en sån här konsert, när barnen ska turas om att sitta på axlarna.....som tur var ville dom ganska snart gå på tivolit och åka lite karuseller i stället.
Och där jublar ju plånboken också.....fasen att allt ska vara så dyrt....men, men, de är bara Yra en gång om året  :-)


Jo just ja, Prideparaden var de ja.....

När vi kom ner på stan höll paraden redan på så vi mötte den på väg ner mot Badhusparken, vilken fest, glädje och glamour.....fasen att jag missade den!!.....
Hade gärna lagt ut en bild på en bekant till mej som var med där, men jag vet inte om jag får de för honom.... men jag ska fråga nästa gång jag träffar han.....en underbar människa, som vågar och inte skäms för att vara den han är....de jävligaste är att han är mer feminin än mej....vilket kanske inte är så svårt om man tänker efter...*S*
å så har han snyggare ben också.....inte heller de så svårt....*S*

Träffade en fd sambo direkt efter paraden, och han fråga om jag sett den, med hånfullhet i rösten.....och jag tänkte på de, de var säkert en hel del som stod där och tittade på den och förfärades....men varför stå kvar och titta om dom tycker de är så förskräckligt??.....man har ett val att gå därifrån....men jag tror säkert att en del stod där för att se vilka som gick med....de kan ju vara nån man känner....eller nån bekant som man kan skvallra om sen....
vi är bra sorgliga vi människor, med vår trångsynthet......

Nej jag är inte bättre än andra, jag är nog trångsynt när de gäller vissa saker....tyvärr....men de gäller andra saker än sexualitet, för mej får alla människor älska vem dom vill, och med vem dom vill, så länge de är ömsesidigt..
nej min trångsynthet gäller andra saker, men just nu håller jag på att lära mej, att tänka om....inte döma utan att veta...för jag har hamnat i en situation som "kräver" de....
ni ska få veta mera senare...när jag vet hur de går :-)


Jo just ja, måste berätta en sak....när jag och barna gick mot tivolit så stod de en massa stånd uppställda längs gångvägen, där diverse saker såldes, de var hattar, klockor, ballonger och annat, så barnen tittade ju så klart på allt, men tack och lov var de nått annat som intresserade dom när vi gick förbi ett stånd där stadens "sexshop" sålde färgglada dildos och annat spännande. Kan erkänna att jag inte kände för att förklara för barnen vad de där var för nått just då...*S*

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback