Tillbaka till verkligheten igen...

Nej tyvärr.....blev inget Skottland.....men vilken super-duper-rolig vecka jag haft!!!!

De är så svårt att veta var jag ska börja berätta, och ska jag göra en enda jätte lång blogg, eller ska jag göra flera små korta??
Allvarligt talat så tror jag de får bli flera och korta.....fast jag lovar inte att dom blir korta....*S*

Resan började iallafall kl 7.30 på måndagmorgon, jag slutade jobba kl 7.00......och jag kan säga att de blev inte mycket sömn på resan ner, vi pratade och lyssnade på musik....en låt som fastnat stenhårt var en om en fågel som heter Roger, som blev skjuten i magen.....men slutet berättar jag inte...*S*


När vi kom fram lastade vi ur våra saker, sen åkte jag och Pia på Jannez medlemsfest, de var jätte trevligt, lite gott att äta och dricka och så underhöll Jannez själva.


image37

De var spex och skratt.....


image38



men också allvarligt och med mycket eftertanke.....
De spelade en jätte fin Jannez låt och Rickard fanns i allas tankar.....kan säga de var tårar i mångas ögon då.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Varje dag var de uppträdanden i grönlandsparken mitt i centrala Malung, där spelade bla många av de band som skulle spela på danserna på kvällen, och även andra som tex Kalle Moraeus och Bengan Jansson.

Och sen vid kl 20 började danserna och då var de fullt ös på 4 dansbanor och med 2 orkestrar på varje...ja jag kan inte klaga på möjligheterna att dansa.....men jag är fortfarande lite i chocktillstånd över allt folk som var där.....
Tänk Sanna att de finns så många tokar som gillar sånt här...*S*

De var ju en bit att gå ifrån campingen till Orrskogen, parken där danserna var alltså, men de löste ju Marie redan andra dan.....
Jag och Pia var och diskade, där träffade vi på en karl.....jo visst tusan, en karl i diskrummet, blev lite förvånad för jag tyckte karlarna gjorde de mesta på campingen, de var dom som hämtade vatten och tömde allt i husvagnarna som ska tömmas.....så jag trodde ju man skulle hitta fruntimmerna i disken, men icke!!....jo då, några fanns där, men ovanligt många karlar....så jag vet inte riktigt vart jämdställdeheten är när de gäller campinglivet...*S*
Jo just ja, kvinnorna såg jag i solstolarna och i duschen och framför speglarna på toaletten där dom fönade håret och sminkade sej....*S*

Nåja, var var jag......jo vi träffade en karl i disken.....och vi surrade lite.....sen stötte vi på han lite här och där den dan....så på kvällen såg jag han när han kom körande med sin bil till våra grannar på campingen, så jag ropade och frågade om de var taxin till dansen.....å så blev de....varenda kväll, både till och från dansen....vilken lyckoträff... och inte nog med de....han kunde ju dansa också..... :-)
Hur jag vet de??......jag testade...."några" gånger....:-)
Kan säga så här, att jag dansade mer med han under den här veckan än vad jag gjort med nån annan under hela mitt dansanta liv...*S*....hängde ni med??...mååånga danser blev de :-)
Och roligt hade vi......som sagt, en lyckoträff :-)
Tack!! :-)

Ja som sagt, en härlig dansvecka blev de.....men på lördan kändes de förjäkla tungt, benen ville inte lyda och fötterna värkte, men vi kämpade på iallafall.....

När vi åkte hem på söndan så kände vi oss trötta och nöjda, men visst var de vemodigt att åka därifrån....
men nästa år är jag nog där igen....OM inte min prins dykt upp och tagit med mej till slottet i Skottland :-)

Kram


Kommentarer
Postat av: sanna panna

ja jisses FULLSPÄCKAD vecka det räcker inte med 1 el 2 bloggar ju de måste ju minst bli totalt 7 ju hahahahaha...ja hänger på nästa år men ja måste lära mej o dansa först PÅ ERAT VIS :-p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback