Upplevelse av skönhet....

ja de var precis så han skrev i sin blogg, och jag tänkte att jag måste ge det en chans....att se om de är en upplevelse av skönhet att se en fotbollsmatch.....så jag tog cykeln och cyklade iväg till sportfältet igår där de flesta matcher spelas, de är nämligen en jätte stor cup för ungdomar här i stan den här veckan, och idag tog jag med barnen dit för jag tänkte ge de en ordentlig chans...*S*

Och igår tittade jag, verkligen studerade, men vackert vet jag inte.....imponerad blev jag av dessa ungdomar , hur dom kan hantera en boll. Nu är ju kanske inte mina åsikter en bra måttstock på hur bra fotboll ska vara, med tanke på att jag får nästan utslag om jag råkar välja en kanal på TV där dom spelar de, plus att jag är bollrädd, så gårdagen var nästan en pina när man måste sicksacka sej mellan ungdomar som stod överallt och trixade och tränade och hade sej med alla desas fotbollar.....

Men så idag, när jag var där med barna och kollade, så måste jag faktiskt hålla med om att de nästan är en upplevelse av skönhet, vi satte oss och tittade på en match mellan ett Mexikanskt lag och ett Norskt lag, och dom här killarna kunde spela fotboll dom, DE förstod tom. jag :-)

Sätter väl in några bilder som bevis, fast de här är från en annan match vi kollade på, mellan ett Norskt  och ett Argentinskt lag :-)

image18

image19

Ska kanske iväg och kolla imorgon också, för de var faktiskt kul :-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmm....unga fräsha grabbar....ja ja fotboll kan vara kul...*skrattar*

2007-07-06 @ 21:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback