Yran

Ja tänka sej, jag skulle absolut INTE gå på Yran nått i år, men döm om min förvåning när jag stod där vid midnatt och lyssnade på Presidentens tal till alla oss tusentals människor på torget.

Nej då, jag vet hur jag kom dit och att de var helt frivilligt också....*S*
de var han med varma mackorna som "lurade" mej, fast de ska erkännas att så himla svårövertalad var jag inte... så på lördagkväll hörde jag Martin Stenmarch....hann inte in för att se honom....The Ark, både såg och hörde vi....och de roligaste av allt, vi var och lyssnade på en tjej som heter Frida Hyvönen, som jag aldrig hört talas om, men hon var väldigt bra och vilken röst....

De är väl egentligen så man ska göra på en sån här festival, tycker jag, ta chansen att se och lyssna på såna man inte hört förut.....för såna som Stenmarch och The Ark hör man ju hela dagarna på radion iallafall..... men de ska erkännas att The Ark är suveräna, och stämningen på torget gjorde ju inte saken sämre. :-)

Och så Presidentens tal till folket var ju ett måste, och de är alltid lika bra....och medryckande....där stod vi, tusentals personer och vrålade "Jamtland, Jamtland, Jamt å standut".....tusentals ja, dom säger att de var 23000 personer på lördagen, och de allra flesta var på torget vid midnatt. :-)
Förresten, jag har kopierat och lagt in talet på bloggen så ni kan läsa de ni som inte var där. :-)

Kvällen avslutades i Ovikentältet med en massa berusade människor, hög musik och en Cola, hamnade bredvid en Dalmas, tänk tom "såna" hade hittat hit till vår vackra stad och Storsjöyran. *S*

Nej vänta nu.....natten avslutades med den sista Älgwrapen med blåbärsaioli, ett värdigt avslut av en bra Yra, har minnet kvar i form av en blå fläck på min tröja. :-)

Kram till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback