Tillbaka igen :-)

Ja nu känns de rätt och nu känner jag att jag orkar blogga lite igen efter allt som varit, för de har hänt en hel del i mitt liv sen min farfar dog, ja MIN farfar...... :-)

Jag var på landsarkivet och fick hjälp, och från början verkade allt bli bara sämre och sämre, men efter en rejäl stunds letande så hittade kvinnan som hjälpte mej ett faderskapserkännande, och jag kan säga att när hon sa de så föll en sten från mitt hjärta......han var min farfar......visserligen så har jag väl aldrig känt de som om han inte skulle vara de, men de är skönt att ha bevis på de :-)

Och så har det varit begravning, de var en sorgens dag, men samtidigt en bra dag, min farfar får vila nu efter de sista slitsamma veckorna, de är skönt och veta, och så var de en bra dag för att jag fick träffa några av min pappas kusiner som jag aldrig träffat förut, och de var så kul för alla var så vänliga och goa, och jag tycker jag fick jätte bra kontakt med dom allihop :-)

Jag har varit uppe i farfars hus några gånger sen han dog, bla var jag upp med hans saker från lägenheten han hade på hemmet, då passade jag på att se mej omkring lite och tittade också lite efter de testamente som dom säger ska finnas där, men jag hittade inget.

Men däremot så hittade jag brev som min pappa skrivit till farfar när han, pappa, bodde i Skåne och när han var FN-soldat i Gaza, ovärderliga saker för mej, och så hittade jag hans avskedsbrev som han skrivit till mamma strax innan han tog sitt liv, och som enligt polisen låg i framrutan på bilen där dom hittade honom.
Jag kan säga att tårarna rann från första ordet, de var fruktansvärt att läsa, men ändå skönt, skönt att få se vad HAN tänkte och vad HAN kände, tidigare har de ju varit vad andra trottt att han tänkt och känt....nu stod de där, svart på vitt.....å vad jag önskar att han varit en starkare människa, då hade jag kanske haft han här nu....
men å andra sidan, då hade så mycket annat varit helt annorlunda i mitt liv, och de vill jag faktiskt inte.....trots allt...

Ja nu har de lugnat ner sig lite runt omkring mej, men nu tar väl förberedelserna inför bouppteckningen vid snart, ska ta reda på vad jag ska göra innan en bouppteckning kan göras, tur de finns människor att fråga om råd och hjälp :-)

Kram från mej

Kommentarer
Postat av: sanna panna

sitter o väntar på mer bloggar ja men de går trögt är de värmen? hihi

2007-06-11 @ 08:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback