Utflykt....

...ja eller vad man nu ska kalla de?

Sonen hade iallafall önskat att vi skulle åka till Badhusparken och spela minigolf nån dag, vi gick nämligen förbi där nere i helgen och då såg han alla som spela, så mamma, alltså jag, hade ju i ett svagt ögonblick sagt att klart vi ska, bara de är fint väder så......å de var ju okej väder på eftermiddan, och man ska hålla vad man lovar (att man aldrig lär sej att hålla tyst) så vi åkte ner en sväng....

Själva minigolfen gick undan ska jag säga, inte för att de slog få slag på varje bana, närå, utan dom slog fort....
dom stora golfstjärnorna skulle bli gröna i ansiktet som banorna av avund....*S*

Sen har dom ju gjort de så smart att de ligger ett fik och glasskiosk alldeles bredvid minigolfbanorna, så när golfrundan, som för övrigt gick på närmare 76 över par, var över kom ju nästa önskan, "Kan vi köpa glass?"......de ser stängt ut sa mamma, alltså fortfarande jag....vi kollar, sa barnen.....och döm om min stora "glädje" när dörren gick upp när vi provade att öppna den....

Nåja, glass till barnen och en kopp te till mamma, tur jag använder både socker och mjölk, med tanke på att den koppen kostade mej 20kr......passade på att stoppa på mej några extra sockerbitar utipåfall att man får främmande nån dag som anväder socker i sitt kaffe :-)

Sen när teet slunkit ner, vilket gick ganska fort, glömde nämligen att jag skulle dricka de med andakt, och glassen också försvunnit ner i 2 glada magar så skulle de bli ett obligatoriskt besök i lekparken. De ska åka rutschkana, har aldrig lärt mej hur de stavas, och så ska de snurras på nån "mojäng" som stelt leende och spyfärdiga mammor och pappor ska hålla igång farten på. Jag förstår inte, jag som älskade åka alla sorters karuseller när jag var yngre, nu kan jag inte ens titta på när barna åker den där "snurrmojängen" utan att bli yr och må illa.
Är de ett tecken på att man börjar bli äldre???.....de, tillsammans med rynkorna, de gråa hårstråna, seniliteten och att man läser dödsannonserna......okej, jag erkänner, jag börjar bli äldre, men vadå?......*S*

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback