Döma, eller inte......man lär så länge man lever....

Kom på en sak som jag skrivit om förut, de här med vänner och hur man kan träffa nya bara man öppnar ögon och famn och inte står med armarna i kors och dömer folk innan man lärt känna dom.

Jag erkänner än en gång att jag gjort de, och fått bita i det sura äpplet fast tvärtom.....jag har dömt en person och de var så jävla fel som de kunde bli. De här var några år sen tror jag, jag och mitt ex stod på en loppis och sålde en massa "skrot" då kom ett par som mitt ex kände sedan innan, tjejen i paret hade jag hört talas om, och de jag hört av mitt ex gjorde att jag redan innan jag träffat henne hade en åsikt om henne, så jag var nog redan innan dom kom fram lite avogt inställd till henne......ja jag vet, hur otroligt jävla dumt som helst.....och när dom kom fram blev jag nästan förskräckt.....Hon pratade högt och ljudligt, var allt som inte jag var, jag som stod som en tyst liten mus kändes de som, hon utstrålade säkerhet och verkade inte ett dugg brydd över om folk kollade på henne när hon prata och skratta, som sagt, allt som inte jag var....DÅ.....

När jag sedan sökte jobbet jag har nu fick jag veta att jag skulle gå samma rad som den här tjejen, dvs vi skulle jobba ihop några timmar varje natt.....NEJ!!!.....inte hon!!.....jag kan inte jobba med henne, de kommer aldrig att funka, för även om jag ändrat mitt eget sätt och min syn på mej själv betydligt så var hon MYCKET värre.....
Men, tänkte jag, jag tar den här raden och så ser jag om de går att byta senare.....och tack gode gud för att jag gjorde de, för jag har lärt känna en helt underbar människa!!....
Visst, hon är sån som jag trodde.....precis....exakt...men på ett positivt sätt...ja jag bara tokgillar henne....

Så du Sanna, förlåt att jag dömde dej utan att känna dej, jag vet bättre nu, och jag vet att man inte dömer innan man känner nån, men DÅ, då visste jag inte....då var jag feg.....då fattade jag inte ens att jag dömde utan att ha nått att gå på.....lyssnade på andra....
Nu fattar jag mina egna beslut.....förutom dom som du fattar åt mej ;-)
Kram gumman, gillar dej...MYCKET!!!

Kommentarer
Postat av: sanna

skrattar högt japp ja såg dej jag såg den lilla musen bakom loppisbordet.men man ska inte döma förrän man lärt känna personen o de har du ju gjort nu.
jag vet gumman att jag kan vara gruvsam.
antingen älskar man mej eller så hatar man mej så är de puss på dej:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback