Inte hänt nått....

ja så kan man ju tro att det varit i mitt liv nu, men så är de väl inte riktigt, de har hänt en hel del, men varken orken eller lusten att sitta vid datorn och skriva har funnits..... Jag har loggat in på min blogg, och sen har jag bara blivit sittandes och fundera på om jag verkligen har nått att berätta, men nu ska jag försöka mej på några rader.

Pytte lever och mår bra, hon kör sina motionspass på kvällstid och nattetid precis som vanligt, jag förundras över att min dotter kan sova när Pytte kör igång hjulet på nätterna. Jag undrar ibland vad hon egentligen pysslar med, Pytte alltså, jag har smort hjulet för att de inte ska gnissla och låta så hemskt, men då "kompenserar" hon de med att ta med sej en bit mat som hon lägger i hjulet under tiden hon springer runt så de skramlar och låter som tusan.
Fast de kanske inte är så konstigt, jag vill också att folk ska uppmärksamma när jag motionerar, och kanske berömma mej lite, inte för att de nu händer så ofta.... :-)

Dans då?
Ja vad är de med de?
Nej, jag har inte varit ute på dans på flera veckor, och lite abstinens börjar jag få, men på fredag ska jag ut och svänga mina lurviga igen, ser verkligen fram emot de, nu har jag fått klara mej med Danspatrullen på måndagar med barnen, och de har inte varit dåligt de, snacka om att man är populär, för som mamma får man ställa upp och agera pojke på dansgolvet, eftersom de är överskott på flickor, som vanligt.
Tänk att de är likadant på alla danskurser inom klubben, alltid överskott av flickor/tjejer/damer/tanter.....var i hela friden håller alla pojkar/killar/män/gubbar hus?
Jag brukar bugga en del med en gentleman i 60-års åldern och han berättade för mej att han var lite less på sej själv, att han inte förrän nu, när han gått över 60-strecket, förstått var man skulle träffa kvinnor, de är ju på danskurs.
Så om de mot förmodan skulle vara nån singel man som läser de här, som känner att de här med singelliv börjar bli lite trist så har jag ett råd.....Börja danskurs!!....där finns vi, singel brudarna i alla åldrar :-)

Apropå singel, jag har funderat lite på en sak eftersom jag har några killkompisar som har småbarn, killar som är ensamstående numer alltså, de här killarna är unga och ser bra ut också......och vilken "brudmagnet" de är när  dom är ute med sina små söta barn.....funkar bra om dom har hundvalpar också.......
men hur sexigt låter de när man säger att man är ensamstående 2 barnsmamma på 39 år, och om karlarna dessutom får se bild på en smått rynkig, trött "tjej" som börjar bli alltmer gråhårig, och sen att barnen är 5 och 7 år....värsta trotsåldern.....
Hur stor är chansen att man slipper ifrån singellivet då???
Ja, jag bara undrar....

Kram från en smått rynkig, gråhårig och emellanåt mycket trött 39-årig 2 barnsmamma.....
......SOM ÄLSKAR LIVET!!!! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback