Vår??...känslor

Undrar om man vågar börja ha riktiga vårkänslor nu, det har varit supervackert väder i flera dagar, himlen har varit precis klarblå och de är helt underbart, men vågar man börja få vårkänslor??
Fick de för några veckor sen också när vädret var så här underbart, men då slog det tillbaka och började vräka ner snö så jag är lite feg.....men jag hoppas verkligen att de här är den rätta våren.

Fast de här med vårkänslor kan ju vara lite "farligt" också, för det är ju inte bara solen som får de att spritta i kroppen, eller så är de just så att de är solens "fel" att de börjar spritta och pirra i kroppen.
Jag förstår att dom pratar om att folk lättare blir förälskade på våren, man mår bättre, man blir gladare och man strålar väl av allt detta, och då blir man mera mottaglig också tror jag, när solen skiner och allt känns toppen.

Kom på en sak, ser jag ut som en psykolog/kurator???
Har fått lyssna på 2 killar och deras kärleksbekymmer, eller snarare deras bekymmer om brist på kärlek.
En kille börjar få panik för att han är så gammal och inte hittat den rätta än, han vill ha tjej och barn innan han blir alldeles för gammal. Tipsade han om att han kanske skulle göra nått annat på helgerna då än åka till fjällen och åka skoter med sin kompis, för där finns inga tjejer....:-)
Den andra killen är också singel, och han är nog både blind och dum, han berättade vilka tjejer han varit intresserad av under de gångna året, och de är alla tjejer han pratat med på nätet, och ingen från Sverige.... Men sen att de finns tjejer på mycket närmare håll som är intresserad av han, de ser han inte, eller så vill han inte se de....Hoppas våren kommer och bankar han i huvet också :-)

En annan får väl sätta på sej hockeyhjälm....så inte våren bankar sönder huvet på mej.... :-)
Vårkramar till alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback