Regnet de bara öser ner.....

ja, de är precis vad de gör....eller öser och öser.....men regnar gör de, så idag blev de bil till dagis och skola, japp man måste få vara bekväm och lat ibland, så de så. :-)

Jag hoppas verkligen de blir fint väder till helgen, ja eller så fort som möjligt, har funderingar på att ta med barnen upp till mammas "sommarställe".....vet itne riktigt vad jag ska kalla de, för de är ingen "stuga", de är en hel gård, morfars hemgård som dom har som fritidshus....ja så kan man ju kalla de såklart.

Gården består av ett stort hus och en liten stuga, och jag har frågat mamma om de är okej att jag och barna kommer och lånar den lilla stugan nått i sommar, så jag funderar på att åka upp och städa in oss i den nu eftersom barna är ju lediga torsdag och fredag.....ja Kristus ska ju ut och flyga på torsdag så då slipper man både jobb och skola.....om man har "normala" jobb vill säga :-)
Så nu hoppas jag på finare väder, för de är ju inte så kul att åka dit om de är sånt här väder, och man måste sitta inne och kura och elda hela dagarna.

Funderar på om jag ska höra med min momma om hon kan hjälpa mej att sätta upp en mattväv, så jag kan väva mej några mattor i sommar, för vävstolen står i stugan, redo att användas, och massor med färdiga mattrasor finns de, momma har varit förutseende :-)
Momma har hela min uppväxt hoppats att jag ska ta efter henne och hålla på med en massa handarbete, hon har försökt lära mej sticka och virka, men de har jag snabbt tappat lusten för, de tar ju sån tid.....men väva mattor är kul, de går ju ganska fort att göra en matta, sånt gillar jag :-)

Just ja, håll på att glömma...
Fröna som jag planterade, förlåt sådde.....hmm?...heter de sådde??....nåja, fröna som jag stoppade ner i jorden har växt som tusan, iallafall en del av dom, så de finns kanske hopp för en fin balkong i sommar, annars såg jag att dom sålde en massa blomplantor på Coop :-)

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback