Stödhjul......och homosexuell.....

Jaha?...undras vad man ska avhandla ikväll då?
Har jag nått spännande att berätta tro?....

Jo min son har lärt sej cykla utan stödhjul idag, trodde fasen inte de skulle gå så fort, för han hade inte riktigt fått in snitsen med att svänga, han lutade sej liksom åt fel håll när han hade stödhjulen på så jag trodde de skulle bli många turer in i skogen innan han lärde sej, men inte då......idag satt de där......och mamma var så stolt så stolt....och hönsig..."cykla inte för fort nu"...."tänk på att de kan komma bilar"...."var försiktig"...

Fattar inte att jag är så fjantig med han, så var jag inte med dottern, men de är väl så där när man är mamma till en söt liten son.......skämtade förra veckan om att han ska minsann bo hemma med mamsen han tills jag dör..... Stackars unge!!!!
Jag hoppas verkligen inte jag blir en sån där hemsk mamma som inte tycker att nån tjej duger åt min son.....jag känner nämligen till såna karlar....och dom bor fortfarande hos mamma, fast dom är över 50 år......

Nej sån vill jag inte bli......
men förresten......ingen tjej duger åt min son....tänk om han inte vill ha nån tjej då....tänk om han vill ha en kille??
Jag undrar hur man, jag menar jag, skulle reagera om nått av mina barn visar sej vara homosexuell?......jag tycker själv jag är så klok och förstående nu, men är jag lika klok och förstående om de skulle gälla mina barn?..ja jag tror faktiskt de...."Hon var en klok mamma, fast hon var en ko".....

Sist jag jobbade lyssnade jag på radion på kvällen, de var Karlavagnen och ämnet var homosexualitet.....och jag höll på att köra av vägen i rena ilskan över hur vissa människor tänker, och att dom sen inte märker hur urdumt de låter när dom säger de...... Som att homosexualitet är en sjukdom.....eller nått som man väljer att bli, speciellt nu när de är så inne......suck och dubbelsuck.....
Eller som en kvinna sa, attt de finns bara ett rätt sätt att göra barn....å de är MITT sätt......
jo, visserligen, de måste ju till lite delar från mannen och lite från kvinnan, de är sant......men de lät så himla korkat som hon sa de.......ungefär som att de fanns bara ett rätt sätt att älska en annan människa, och de var hennes sätt....

Har en kompis som sa en så klok sak en gång, hon hade ett förhållande med en tjej för några år sen, och hon sa att hon hade blivit kär i en personlighet, inte ett kön....och de tycker jag var så klokt sagt. :-)

De här är ett ämne som kan göra mej rosenrasande, jag var sambo med en kille en gång, som retade mej så in i norden vad de gällde de här, jag satt och kollade gaygalan och han började gnälla över att de var så äckligt med bögar.......och sjukt.....och onormalt......och att om hans bästa kompis berättade att han var bög så skulle han aldrig prata med han igen....... å jag bara gapade.....jag kunde inte fatta hur man kunde vara så förbannat korkad.... jag menar, om nån av mina vänner berättade att han eller hon var homo.....vad skulle de göra för skillnad?..de vore ju min vän ändå...

Och hur kommer de sej att många killar tror att bara för att en kille är bög så vill han ha alla killar som finns..... kan ju kanske informera dom killarna om att bara för att en tjej är hetro så vill hon inte ha alla killar som finns iallafall...

Och sen en sak som jag alltid undrat över.......VARFÖR ÄR DE OKEJ ATT SITTA OCH GLO PÅ PORRFILM DÄR 2 TJEJER HAR SEX OCH TYCKA DE ÄR SÅ HIMLA HÄFTIGT, MEDAN MAN HÅLLER PÅ ATT KRÄKAS OM 2 KILLAR RÖR VARANN????....VAD ÄR SKILLNADEN???
Jag förstår inte skillnaden.....men jag kanske är korkad......

Nattiskram på er :-)

Kommentarer
Postat av: P

..kan det ha med rädsla att göra??..det okända..

2007-05-09 @ 11:16:55
Postat av: kvigan

mm de me p-rulle är typiskt karlar å dom flesta är lika.
just de programmet lyssnade jag på å jag trodde ärligt att sveriges befolkning var mer upplyst än vad dom är.
eller så har dom fan grisen i stallet eller så är de tomt*S*

2007-05-09 @ 20:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback