Tack för hjälpen!!....och utvecklingssamtal..

Till min stora glädje ser jag att jag har en " viktigpetter" i min läsekrets, så jag får väl börja med att be så mycket om ursäkt för min dåliga svenska..... ;-)
Jag hade ju skrivit att jag planterade frön, men, som "viktigpetter" så snällt informerade mej, de heter ju inte så, de heter SÅ frön.......men jag hoppas ni fattade vad jag menade....*S*
Men tack så mycket för hjälpen...ska be någon läsa mina inlägg innan jag publicerar dom.....nej inte dej Sanna....*asg*.....
Nåja.....de var de om de :-)

Så, vad har hänt i  mitt så innehållsrika liv idag då?
Jo jag började dagen med att följa min dotter på skolan, de var dags för utvecklingssamtal....å de gick så bra så bra....hon är så duktig, snäll och gullig mot både kompisar och lärare.....duktig att läsa och skriva....och bra på matte....och äter bra.....och leker bra....och, ja allt var bra.....förutom att hon pratar lite tyst....
De är precis som att höra mina gamla fröknar prata om mej......hon är allt bra lik mej min dotter.

Träffade barnas pappa på väg hem från skolan, han var på väg på dagis med sonen....så vi pratade lite, och han berättade att sonens blivande fröken (han ska ju börja förskoleklass till hösten) bara hade hört lovord om han från dagispersonalen......han är så gullig.....och lekar med alla.....och är snäll med alla.....och hjälpsam.....å äter bra...å leker bra.....ja allt var bra där med.....
Så barnas pappa funderade på vems unge hon hade pratat om.....*S*
Men som han sa, de är ju tur att dom kan uppföra sej nånstans, å de är ju bättre att dom gör de på skola och dagis än hemma.....*S*
De är min familj i ett nötskal de.... :-)

Tjingeling från en oerhört stolt mamma :-)

P.S Eventuella klagomål på min svenska kan skickas i 3 exemplar maskinskrivna och 2 exemplar handskrivna (karbon får användas) dokument till mina gamla fröknar, Birgitta, Maud och Barbro, min mormor och min dotter. D.S  ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

D e lungt, jag kan ta på mig den rollen, eftersom jag läser varje inlägg noga. Men det blir SÅ (tihi) mycket lättare att ta det online, så vi skippar byråkratin tror ja...
/petter

2007-05-13 @ 21:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback