Fredagförmiddag...

....och nu är de snart helg, som om de gör nån skillnad när man är ledig. :-)
Har tänkt på de när jag jobbar, att för dom gamla är dagarna precis lika, vare sej de är vardag eller helg, de är samma rutiner iallafall, de som kan skilja sej är att maten som serveras kan vara lite "finare"...
och desamma gäller ju för oss som jobbar, samma rutiner varje natt, vardag som helg...

Fast de var väl ändå inte de jag skulle skriva om nu....jobbet...

Igår var vi på en längre promenad, vi var och köpte oss lite godis, på en affär som jag tycker är malplacerad och inte riktigt förstår att den kan gå runt, de är en affär med en MASSA lösviktsgodis och annat gott, i Vansbro!!... Tycker stället är så litet att de inte kan finnas underlag för så mycket godis, men de verkar funka...
Och ni kan inte tro hur mycket gott de finns..... :-)

Sedan gick vi på de lilla mysiga fiket och unnade oss lite gott där också, Emil skulle såklart ha prinsesstårta och jag och Amanda tog varsin chokladboll (man får ju inte säga de där N-ordet...*S*)... Sedan promenerade vi hem igen och tog 2 matcher Yatzy :-)

Nu kom barna med Yatzy-spelet igen, dom spelar och jag skriver åt dom, en bra fördelning för jag får iallafall stryk... Är förvånad över min son att han är så duktig på att räkna, jag undrar vem han ärvt de av, de måste vara från mej.....:-)...eller min morbror, för den mannen är klipsk.
Amanda är jätte duktig på att läsa och Emil på att räkna....jag hoppas så mycket att de ska hålla i sej under hela skoltiden, och jag hoppas dom kommer att tycka de är kul med skolan länge, fast jag vet hur de kan bli, själv gillade jag skolan ända tills 9:an, sen var de kört.

Jag har så många förhoppningar och önskningar för min barn, dom ska klara skolan, dom ska inte bli mobbade eller mobbare, dom ska växa upp till trygga och starka människor, och allt de här är man som förälder SÅ inblandad i......Jösses vilken ångest de kan ge... Jag är glad att mina barn har 2 föräldrar som bryr sej, och som faktiskt kan kommunicera, man är inte ensam om funderingarna och oron.
Men än så länge går de bra, dom trivs i skolan och är glada på morgonen när dom ska dit, och de är så skönt. :-)

Nu är matchen slut och Emil vann den här gången :-)

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback