Julbak

I helgen har vi haft huset fullt här, Daniel kom med sina döttrar och en kompis till Linnea, och inte nog med de, min dotters bästa kompis kom och dom små liven bestämde att hon också skulle sova över så vi var 8 st i min lägenhet, kan ju säga att de är tur att jag inte bor i en 2:a :-)

På lördan var vi ner på stan en stund, de blev bla fikabuffé på Lime, lika mumsigt som vanligt, sen blev de hem och baka lite gott till jul, vi gjorde Havrekex (Havrebröd) och Lussebullar.

Och så klart blev de lite bildbevis av det hela.....jag var också med och hjälpte till även om jag inte syns på nån bild alls, men nån måste ju sköta kameran.....och disken var min :-)


Emma och Daniel förbereder under överinseende av Jossie.

image189


image190


Nu är de nära...

image191



Här har vi 2 olika förslag på bildtext.
Mitt förslag: "Kolla jag kan kavla med bara en hand!!"
Daniels förslag: "Håll dej borta från min deg!!!"

image192


Några tyckte de var roligare att spela, och de var ett perfekt tillfälle att fota, alla var så koncentrerade så ingen hann gömma sej bakom händerna :-)

image193


Daniel fixade middan, gryta med fläskfilé, ölkorv, svarta oliver, syltlök och GRÄDDE :-)

image194


Lussebullsbak.... :-)

image195

De var en rolig helg och både kex och bullar blev jätte goda.
Igår söndag åkte Daniel och flickorna hem, och Amandas kompis också, så plötsligt var vi bara 3 här hemma, de blev konstigt tomt.
För att sysselsätta oss så bakade vi lite pepparkakor, dom blev också mumsiga.

Idag är Amanda hemma från skolan, för 2 veckor sen var Emil hemma några dar för han hade Femte sjukan, förra veckan hade Amanda en massa utslag på kroppen, de var Nässelutslag, och nu har hon också fått Femte sjukan.
Jaja, de går som runt...

Kram på er :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Verkar som att du / ni har haft en intensiv helg!

Ha en bra måndag!

/Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback