Trötta kursare...

Igår var vi ett gäng nattisar som var på kurs/föreläsning om sömn och ångest bla. Och vi var inget litet gäng, de var väl ca 50 damer.....nej förlåt, de var 2 killar med också....snacka om att vården är ett kvinnodominerat yrke.
Och nog märktes de att de var nattarbetande människor, och att vi itne är vana att sitta ner en hel dag och lyssna, för jag kunde iallafall räkna till minst 10 st som satt och sov....och då kunde jag inte se ögonen på alla som var där heller.
Hade en dam snett framför mej som bara var bäst, hon satt inte med huvet framåtlutat, lite diskret och blundade, nej icke!!...hon somnade med huvet bakåt och munnen vidöppen, han som stod där framme och föredrog..... hmm??... heter de så när man håller ett föredrag???.....*S*...ja iallafall så kan han omöjligt ha missat henne, de måste ju ha varit ett stort svart hål när han tittade till vänster.....*S*

Nåja, jag skriver inget om själva föreläsningen, de kan ni gå in på
Raskans blogg och kolla....vill abra påpeka att vissa ord är hennes egna, och inget som dom som höll i det hela använde, som tex. kålrot och pippa, visserligen hade kanske såna ord fått oss lyssnare att pigga på oss lite och spetsa öronen...*S*

I kväll blir de huset fullt här, då kommer Daniel, Emma och Linnea, och Linneas kompis Jossie, de är tur man har en stor lägenhet :-)
Emil får offra sitt rum och sova inne hos Amanda, så får tjejerna ta hans rum, ja de blir fullt hus som sagt. :-)

Nu ska jag ut och göra lite ärenden.
Kram

Kommentarer
Postat av: raskan

hahahahahaha..nehe erkänn att DU inte orkade berätta om helaaa denna dag i ord hahaha
utan hänvisar till min blogg GRODA...

ha nu an kanon helg....(ja skäller inte alltid på dej ju)
hihi...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback